Článek
První elektrický vůz MG dostupný v Evropě nese prosté označení 4 a s proporcemi kompaktního hatchbacku má nejblíže k Volkswagenu ID.3. Vůči němu je však s cenovkou 779 960 Kč výrazně levnější, vždyť „trojka“ se ve vstupní výbavě teprve nedávno taktak propracovala pod hranici jednoho milionu.
Evropské automobilky nemají z čínského tažení úplně klidné spaní už teď, MG ale chystá další tvrdý úder. Značka s britskými kořeny totiž poodhalila parametry ostrého MG 4 Electric XPower – nejvýkonnější verze elektromobilu, který se představí na blížícím se Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A také tady se můžeme těšit na bezkonkurenční cenovku!
Ale pojďme popořadě. Vůz posazený na modulární platformě MSP kombinuje v nejsilnější verzi dva elektromotory tvořící pohon všech kol. Přední disponuje výkonem 150 kW, zadní má ještě o dvacet kilowatt více. Systémové parametry tedy lákají na 320 kW a 600 newtonmetrů točivého momentu! To s aktivní funkcí launch control stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Maximální rychlost výrobce zatím nezmiňuje, ale předpokládáme, že by se mohla dotknout dvoustovky.
Zmiňované ID.3 ostrou verzi se dvěma elektromotory teprve připravuje, srovnání se tak nabízí až s větším crossoverem ID.4 GTX. Jeho dvojice elektromotorů dodává 220 kW, na stovce je za 6,2 sekundy a omezovač maximální rychlosti vás utne při 160 km/h. Za takový elektromobil si dnes ve Wolfsburgu účtují 1 644 900 Kč.
Jenže MG si chce držet příznivou cenu i u vrcholového modelu, a tak jej ve Velké Británii představuje za v přepočtu milion korun a nějaké drobné. V nejvyšší výbavě se skvělými parametry tedy stojí jako základní ID.3. Sympatické pořizovací náklady podtrhuje také pohled do ceníků konvenčních aut. Vždyť Škoda Octavia RS 2.0 TSI/180 kW dnes v ČR začíná na částce 1 059 900 Kč… a na stovku potřebuje skoro o tři sekundy více.
Nejen porce výkonu
Značka MG avizuje, že provedení XPower není jen o elektromotoru navíc a solidních číslech. Zapracovalo se i na dalších aspektech vozu, který dostal třeba nový systém dynamické kontroly s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Jiné je rovněž odpružení, naladění tlumičů, tužší stabilizátory či ostřejší řízení. Posílená brzdová soustava s 345mm odvětrávanými kotouči zkracuje brzdnou dráhu ze stovky na 33,9 metru.
Poznávacím znamením elektrického hot-hatche proti standardnímu provedení jsou především oranžové brzdové třmeny. Auto také obouvá specifická osmnáctipalcová litá kola (s pneumatikami Bridgestone Turanza) a dostává exkluzivní barvu Racing Green. Další podrobnosti bychom se měli dozvědět následující víkend v rámci letošního Goodwood Festival of Speed. V rámci slavnostní akce představí MG také prototyp EX4, jehož sportovní siluetu si můžete prohlédnout v galerii.