Článek
Abychom se hned na začátku bavili v kontextu – nejlevnější VW ID.3 aktuálně přijde na 1 110 900 Kč, na elektrickou Škodu Enyaq si připravte minimálně 1 239 900 Kč a třeba na takový Megane E-Tech potřebujete alespoň 1 205 000 Kč.
Je fakt, že nejen vedle těchto zmíněných konkurentů vypadá základní cenovka MG4 jako z jiného světa. Jenže – zatímco koncernová dvojice startuje s baterkou o kapacitě 58 kWh a elektrický Renault nabídne 60 kWh, čtyřce musí v základu stačit 51 kWh, což přepočteno na dojezd má znamenat nějakých 350 km. Možná jste už ale v televizi a na billboardech zaregistrovali dojezd 450 km podle metodiky WLTP, na ten ovšem dosáhnete až s větší 64kWh baterkou, a to už se pak bavíme o ceně nejméně 884 960 Kč. Stačí se však podívat o pár řádek výše a i tato suma pořád vypadá víc než atraktivně.
Výkon elektromotoru se liší podle použitého akumulátoru - menší používá 125kW variantu, s větší baterkou si polepšíte na 150 kW, poháněna jsou vždy zadní kola, do budoucna se prý uvažuje o čtyřkolce. MG se speciálně chlubí nízkou baterkou, 110 milimetrů by měl být rekord. Za zmínku stojí i víc než přijatelná hmotnost, necelých 1,7 tuny je na elektromobil skvělý výsledek.

Interiér nevypadá vůbec špatně, je plastovější, ale lacině rozhodně působí.
Čekáte, že se příznivá cenovka projeví uvnitř? Neřekl bych. Pokud bych měl porovnávat s původní ID.3, která víc připomínala produkty Dacie než VW, MG4 je rozhodně výš. Jednoduchá a čistá přístrojovka ostudu určitě nedělá, je ale pravda, že zmíněná ID.3 se po faceliftu velmi zlepšila, a aktuálně bych ji zařadil nad MG4. Ale aby to nezapadlo - vnitřek MG4 je příjemný, dobře zpracovaný a vlastně i celkem útulný, jenom s otočným voličem jízdních režimů jsem se tradičně trochu pral. Ještě doplním objem zavazadlového prostoru, do kufru v základu naskládáte 363 litrů.
Oficiální prodej startuje s prvním červnem, do té doby si musíme počkat i na kompletní přehled výbavy, abychom měli srovnání s nejbližšími konkurenty kompletní a spravedlivé. Nebojte, napíšeme! V tuto chvíli víme o adaptivním tempomatu, asistentu pro jízdu v koloně, digitálním sedmipalcovém displeji, Apple CarPlay a Android Autu nebo sedmnáctipalcových litých kolech. Český dovozce zdůrazňuje také tovární záruku na sedm let nebo 150 000 km.