Hlavní obsah

Čínské MG chce zbourat český trh s elektromobily. Svoji novinku s označením 4 nasazuje za zdrcující cenu

Foto: MG

MG4 patří k nejdostupnějším elektromobilům českého trhu.

Delší dobu se spekulovalo nad tím, za kolik MG nakonec svou novinku s prostým označením 4 začne prodávat. Startovací cenovku 779 960 Kč nečekali asi ani ti největší optimisté.

Článek

Abychom se hned na začátku bavili v kontextu – nejlevnější VW ID.3 aktuálně přijde na 1 110 900 Kč, na elektrickou Škodu Enyaq si připravte minimálně 1 239 900 Kč a třeba na takový Megane E-Tech potřebujete alespoň 1 205 000 Kč.

Je fakt, že nejen vedle těchto zmíněných konkurentů vypadá základní cenovka MG4 jako z jiného světa. Jenže – zatímco koncernová dvojice startuje s baterkou o kapacitě 58 kWh a elektrický Renault nabídne 60 kWh, čtyřce musí v základu stačit 51 kWh, což přepočteno na dojezd má znamenat nějakých 350 km. Možná jste už ale v televizi a na billboardech zaregistrovali dojezd 450 km podle metodiky WLTP, na ten ovšem dosáhnete až s větší 64kWh baterkou, a to už se pak bavíme o ceně nejméně 884 960 Kč. Stačí se však podívat o pár řádek výše a i tato suma pořád vypadá víc než atraktivně.

Výkon elektromotoru se liší podle použitého akumulátoru - menší používá 125kW variantu, s větší baterkou si polepšíte na 150 kW, poháněna jsou vždy zadní kola, do budoucna se prý uvažuje o čtyřkolce. MG se speciálně chlubí nízkou baterkou, 110 milimetrů by měl být rekord. Za zmínku stojí i víc než přijatelná hmotnost, necelých 1,7 tuny je na elektromobil skvělý výsledek.

Foto: MG

Interiér nevypadá vůbec špatně, je plastovější, ale lacině rozhodně působí.

Čekáte, že se příznivá cenovka projeví uvnitř? Neřekl bych. Pokud bych měl porovnávat s původní ID.3, která víc připomínala produkty Dacie než VW, MG4 je rozhodně výš. Jednoduchá a čistá přístrojovka ostudu určitě nedělá, je ale pravda, že zmíněná ID.3 se po faceliftu velmi zlepšila, a aktuálně bych ji zařadil nad MG4. Ale aby to nezapadlo - vnitřek MG4 je příjemný, dobře zpracovaný a vlastně i celkem útulný, jenom s otočným voličem jízdních režimů jsem se tradičně trochu pral. Ještě doplním objem zavazadlového prostoru, do kufru v základu naskládáte 363 litrů.

Oficiální prodej startuje s prvním červnem, do té doby si musíme počkat i na kompletní přehled výbavy, abychom měli srovnání s nejbližšími konkurenty kompletní a spravedlivé. Nebojte, napíšeme! V tuto chvíli víme o adaptivním tempomatu, asistentu pro jízdu v koloně, digitálním sedmipalcovém displeji, Apple CarPlay a Android Autu nebo sedmnáctipalcových litých kolech. Český dovozce zdůrazňuje také tovární záruku na sedm let nebo 150 000 km.

Související témata:
Načítám