Hlavní obsah

Čínská Tesla: Aerodynamický Aion Hyper GT jako by Modelu 3 z čelního světlometu vypadl

Foto: GAC Group

Aion Hyper GT v mnoha ohledech připomíná americkou Teslu – nejen zvenčí, ale zejména uvnitř. Disponuje však výbornou aerodynamikou a taky bude za zajímavé peníze. Mají se v Texasu bát?

Čínští výrobci se s inspirací výrobky odjinud nikdy moc nepárali, často je rovnou nepokrytě kopírovali. A na této tenké linii se pohybuje také nejnovější produkt automobilky GAC Group s názvem Aion Hyper GT, který se až nápadně podobá americkým elektromobilům Tesla.

Článek

Elektrický sedan Aion Hyper GT byl představen už začátkem letošního roku. Mateřská společnost GAC Group se sídlem v čínském městě Guanzhou, tedy v češtině Kanton, jej představila na domácím autosalonu, avšak jen s několika málo podrobnostmi a hlavně bez fotografií interiéru.

Nyní konečně do kabiny nahlédnout můžeme a… Jako bychom ji už někde viděli! Letmý pohled do světlého a vzdušného interiéru odhalí naprosto evidentní inspiraci americkou Teslou. Čistý design bez tlačítek, velký tablet na šířku uprostřed palubní desky, dokonce i ty kulaté ovladače na ramenech volantu silně připomínají známý výrobek ze Silicon Valley.

Několik rozdílů se tu však najde – oproti americkému protějšku tu máme místo hranatého oválný volant, za ním se nachází digitální přístrojový panel u spodní hrany čelního okna, tedy v zorném poli řidiče.

Foto: GAC Group

Zdroj inspirace je poměrně patrný i při pohledu do interiéru, najdeme tu však příjemné detaily jako přístrojový panel v zorném poli řidiče nebo reproduktory integrované do hlavových opěrek

Uprostřed palubní desky se nachází velký displej infotainmentu jako v Tesle, přes který lze ovládat prakticky všechny funkce. Pod displejem informačně-zábavního systému se nachází subtilní výdechy ventilace a o dalších pár centimetrů níž vidíme na středovém panelu dok pro bezdrátové nabíjení mobilu.

V okolí nacházíme světlé čalounění interiéru doplněné o kontrastní dekory v leskle černé barvě a překvapivě štědré úložné prostory. Sedadla jsou čalouněna perforovanou bílou kůží, na kterou dopadá světlo procházející panoramatickou střechou. Na stropnici, dveřích či palubní desce vidíme semišové polstrování.

Číňané jsou ohledně bližších podrobností poměrně skoupí na slovo, výrobce pouze udává, že se jeho Hyper GT může pochlubit koeficientem součinitele odporu vzduchu 0,19, což je hodnota z říše snů – možná doslova, protože na ni nedosáhl ani Hyundai Ioniq 6 vytvořený se stejným zadáním.

Vůz jezdí na platformě AEP3.0 vlastní výroby, pohon zajišťuje vzadu uložený elektromotor o výkonu 340 koní a 430 Nm točivého momentu. S ohledem na to zní i sprint na stovku za rovné 4 sekundy jako poněkud hůře uvěřitelná hodnota. Ale s hodnocením raději počkejme až do oficiálního začátku sériové výroby, tedy do října letošního roku.

Načítám