Článek
Za novým elektrickým SUV-kupé, které až nápadně připomíná Teslu Model X, stojí státní čínský podnik GAC, respektive jeho dceřiná společnost Aion. Ta už postavila supersport Hyper SSR nebo sportovní sedan Hyper GT. Nové Hyper HT má mnohem blíže k tvarům SUV a jeho vajíčkovité zaoblení nechává vzpomenout na nejznámějšího amerického výrobce elektroaut.
Číňané nás na novinku nejprve nalákali oficiálními skicami, které prozrazují třeba křídlové dveře vzadu (kde už jsme je jenom viděli?) či tvary světlometů. Tajemstvím už není ani finální podoba produkčního vozu, která utekla na patentových snímcích z čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií. Sériové auto sice není tak odvážné a působí všedněji, přesto na ulici určitě vzbudí nemalou pozornost.
Hyper HT je o něco menší než Model X, na délku má lehce přes 4,9 metru, šířka jen nepatrně přerůstá hranici 1,9 metru. Čínská novinka má kromě křídlových dveří bezrámová okna, panoramatickou skleněnou střechu či kamery v předních blatnících. Čínští zájemci si na SUV-kupé mohou vybrat kola o devatenácti, nebo dvaceti palcích.
Odhalené informace z patentových úřadů dále prozrazují, že Hyper HT dostává tři různé úrovně technologií pro autonomní jízdu. Dozvídáme se také, že v útrobách pracuje jeden elektromotor s výkonem přes 330 koní a točivým momentem 430 newtonmetrů. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 5,8 sekundy, maximální rychlost prozrazena nebyla. Stejně tak kapacita baterie, výrobce však hovoří o dojezdu 600 kilometrů.
Interiér se zatím oficiálně neukázal, podle čínských zdrojů ale dostane dotykovou obrazovku podobnou Tesle, skrz kterou se bude ovládat většina funkcí vozu. Volant je nahoře i dole zploštělý, digitální přístrojový štít minimalistický, na palubě pak nechybí celá řada moderních technologií včetně bezdrátového dobíjení smartphonu.