Hlavní obsah

Číňanům sebevědomí nechybí. Automobilka, která vznikla v roce 2015, chce příští rok předstihnout Audi, BMW i Mercedes-Benz

Foto: Li

Čínská automobilka Li Auto by chtěla v příštím roce na domácím trhu předstihnout v prodeji německé konkurenty BMW, Mercedes-Benz a Audi a stát se jedničkou v sektoru luxusních vozů. Uvedl to šéf podniku Li Siang. Automobilka nyní urychluje uvádění nových modelů na trh a zvyšuje produkci.

Článek

„Budeme usilovat o to, abychom se v roce 2024 stali z hlediska objemu prodeje jedničkou mezi luxusními automobilovými značkami v Číně,“ řekl Li při setkání s investory. Dodal, že ve čtvrtém čtvrtletí by odbyt automobilky díky zvyšování produkce mohl dosáhnout objemu 40 000 vozů měsíčně.

Měsíční prodej automobilek BMW, Mercedes-Benz a Audi se v letošním prvním pololetí podle údajů čínského svazu výrobců automobilů CAAM pohyboval v rozpětí od 31 500 do 70 000 vozů.

Automobilka Li Auto vznikla v roce 2015. Koncem letošního roku hodlá uvést na trh svůj první model s čistě elektrickým pohonem. Firma předpokládá, že nový automobil s názvem MEGA se na čínském trhu stane nejprodávanějším vozem v cenové kategorii nad 500 000 jüanů (zhruba 1,5 milionu Kč). Li rovněž uvedl, že v příštím roce hodlá firma uvést na trh další čtyři nové modely, z toho tři s plně elektrickým pohonem.

Na čínském automobilovém trhu letos zuří cenová válka, kterou začátkem roku rozpoutal americký výrobce elektromobilů Tesla. V prvním pololetí cenová válka některým čínským automobilovým start-upům, například firmám Nio a Xpeng, snížila tržby a prohloubila ztráty. Společnosti Li Auto se však letos daří zvyšovat zisky i tržní podíl v cenové kategorii nad 300 000 jenů (zhruba 920 000 Kč), a to díky jejím čtyřem hybridním modelům s prodlouženým dojezdem, kterými cílí na rodiny.

Firma Li Auto v období od ledna do července dodala zákazníkům 173 251 vozů, což představuje meziroční nárůst o 145 procent. Ve třetím čtvrtletí chce automobilka dodat zákazníkům přes 100 000 vozidel.

Načítám