Hlavní obsah

Číňané mají další automobilovou kopii. Kultovní off-road vykradli jen pár dní po jeho premiéře

Foto: BYD

Plug-in hybridní vůz do terénu s pořádným výkonem, systémem aktivního odpružení, rámovým podvozkem… Za techniku svého nového SUV se nově vzniklá čínská značka rozhodně nemusí stydět, jen ten design nám zase jednou něco připomíná.

Článek

Čínská společnost BYD má pod svými křídly celou řadu automobilových značek a dále expanduje. Nejnovější přírůstek se jmenuje Fang Cheng Bao a zaměřuje se na terénní SUV, jak ostatně dokazuje její první model. Ten nese označení Leopard 5 a brzy jej doplní menší Leopard 3 a vlajkový Leopard 8.

„Pětka“ se představila světu online krátce před výstavní premiérou na autosalonu ve městě Čcheng-tu a vychází z maskovaného prototypu, který byl poodhalen loni v březnu. Auto vypadá robustně, po vzoru poctivých off-roadů má hranatou karoserii, hliníkové ochranné prvky, rezervní kolo namontované vzadu a dvě varianty obutí – osmnáctky s pneumatikami do terénu a dvacítky na gumách silničních.

Technika 4,9 metru dlouhého SUV posazeného na rámovém podvozku je rovněž působivá. Leopard totiž dostává plug-in hybridní pohon DMO (Dual Mode Off-road), který se skládá ze zážehové patnáctistovky a dvou elektromotorů. Celý systém dosahuje kombinovaného výkonu 500 kW (680 k) a 760 newtonmetrů točivého momentu. Baterie v útrobách má kapacitu 30 kWh a plně dobitá vystačí na dojezd 125 km! Spolu s 80litrovou benzinovou nádrží dostanete kombinovaný dojezd až 1 200 km.

Foto: Toyota

Takto vypadá nová Toyota Land Cruiser. Je podobnost čistě náhodná?

Pohon všech kol je vybaven třemi uzávěrkami diferenciálu. Vyšší výbava disponuje rovněž technologií podvozku Cloud-P s aktivním a výškově nastavitelným hydraulickým odpružením, což je technologie propůjčená od luxusnějšího YangWangu U8.

Do kabiny nás výrobce zatím nahlédnout nenechá, prý se ale máme těšit na mimořádně moderní interiér. Tomu nasvědčuje i výpis výbavových položek: obrovská dotyková obrazovka infotainmentu, další displej pro spolujezdce, prémiový audiosystém Devialet, a dokonce padesátipalcový(!) head-up displej.

Čínská novinka tedy nabízí vskutku impozantní techniku, jen je škoda, že design je zase jednou kopií známější automobilky. No řekněte sami, nepřipomíná vám Leopard 5 nedávno představenou novou generaci Toyoty Land Cruiser? Někdo v čínském designerském týmu musí mít zřejmě dobré konexe, vždyť debut obou vozů od sebe dělí jen několik dní.

Nová značka odstartuje prodeje v Číně napříč dealerstvím v šedesáti různých městech. Ceník SUV se pohybuje mezi 1,2 a 1,8 milionu korun v závislosti na zvolené výbavě. Zatím jsou všechny produkty společnosti určeny výhradně pro čínský trh, ale šušká se, že značka by skrz zázemí mateřského BYDu časem ráda expandovala do světa.

Načítám