Článek
Tradiční britská značka MG se pod křídly čínských majitelů znovu probouzí k životu a ve velkém stylu vstoupila také na český trh. Ač se podle generálního ředitele Martina Králíčka nehodlá cenově podbízet, většina jejích modelů dnes v dané třídě patří mezi ty nejdostupnější. Jak automobilový nováček bilancuje uplynulý rok a na co se můžeme těšit v tom příštím?
Značka MG je na českém trhu teprve krátce, přesto při pohledu do prodejních statistik můžeme její návrat už teď označit za vydařený…
Bezpochyby, značce MG se na českém trhu velmi daří, upevňujeme pozici mezi konkurenty, podařilo se nám pro modely MG nalézt svébytnou pozici v rámci trhu a klienti oceňují především jejich atraktivní vzhled, kvalitu a výbavu v poměru k ceně. Potvrzením kvality naší značky je pak poskytnutí tovární sedmileté záruky na všechny modely.
Britská automobilka MG má košatou historii, na kterou tamní zákazník určitě slyší. Jak bohatou minulost vnímáte vy – je z marketingového hlediska důležitá, nebo zkrátka tvoříte zbrusu nový projekt?
V původní domovině je současné MG velmi populární a navazuje na původní historii především sportovních vozů. V našich končinách historii MG znají především automobiloví nadšenci, ale i tak s bohatou historií MG pracujeme a akcentujeme jednotlivé paralely mezi modely, jako je přicházející unikátní roadster Cyberster a ikonické MG modely ze 60. a 70. let. Historie MG však nejsou jen sportovní vozy a vozy pro zábavu, navazujeme i na historii klasických aut ke každodennímu rodinnému použití.
V mnoha ohledech ale budujeme na zelené louce – považujeme to za velkou výhodu v možnosti vytvořit vlastní komunikační linii se zákazníky a budovat příběh značky MG od začátku.
Současné modelové portfolio je rozmanité. Některé vozy konkurují Dacii, jiné třeba elektromobilům Volkswagenu. Kdo je vlastně přímou konkurencí MG?
Ano, je to tak, model ZS, který svým pojetím spadá do segmentu B-SUV, konkuruje rozmanité skupině vozů ze standardního B-segmentu a C-segmentu. Vzbuzuje tedy pozornost široké skupiny potenciálních zákazníků. Větší model HS je pak více spjatý se segmentem středních a větších SUV, kde je konkurence opravdu velká a klienti mnohem náročnější. Obecně jako naši konkurenci vnímáme korejské značky, Dacii, ale v některých segmentech to může být Škoda nebo zmíněný VW.
Český trh se vám povedlo rozhýbat příznivými cenovkami, zejména v případě elektrického hatchbacku MG4 Electric. Budou i další produkty značky patřit k těm cenově nejdostupnějším?
Příští rok uvedeme na trh malý hatchback MG3 který bude nabízet standardní spalovací motor, a tedy velmi konkurenční cenu. Jeho hlavním konkurentem budou třeba domácí Škoda Fabia, Opel Corsa nebo Hyundai i20. Věřím, že MG3 bude pro české klienty velmi zajímavou alternativou k zavedeným modelům na trhu.
Z hlediska cenové politiky značky MG se budeme vždy snažit nabídnout českým zákazníkům vynikající poměr ceny, výbavy a kvality a být z tohoto pohledu pokaždé trochu lepší než konkurence. Cenově se ale podbízet rozhodně nebudeme.
Když jsme u dalších produktů, pro rok 2024 chystáte spoustu novinek. Na co se zákazníci mohou těšit?
V roce 2024 bude novinek opravdu hodně. Odstartují ho nové varianty modelu MG4 Electric, a to vysokovýkonná sportovní verze XPower a verze s prodlouženým dojezdem a kapacitou baterie 77 kWh. Následovat bude MG3 a v polovině roku nás čeká obměna našich oblíbených SUV ZS a HS, včetně elektrifikovaných verzí ZS EV a EHS. Když to spočítám, tak jenom v příštím roce se bude jednat až o jedenáct novinek.
Rozhodně máme co nabídnout soukromým i firemním zákazníkům, na které se budeme v roce 2024 zaměřovat.
Elektrické novinky znějí zajímavě, na jedné z vašich tiskových konferencí však zaznělo i prohlášení, že spalovací motory hodláte nabízet, dokud to jen bude možné. To platí?
Ano, platí to i nadále… vlastně je to jedna z priorit. Důkazem je uvedení nového modelu MG3 se spalovacím motorem a zároveň i úplně nové generace stěžejních modelů ZS a HS budou disponovat spalovacími motory. K tomu také pro MG3 doplníme čistě hybridní pohon, který jsme zatím jako značka MG v nabídce neměli.
U nových značek mají zákazníci mnohdy obavy z řídké servisní sítě. Že zkrátka autorizovaného mechanika budou mít příliš daleko. Jak se zatím v tomto směru daří posouvat vám?
V případě MG není důvod k obavám, aktuální dealerská síť čítá dvacet prodejních a servisních míst, v nedávné době jsme otevřeli tři nová dealerství v Chomutově, Liberci a Hodoníně a pět dalších bude v krátké době následovat. Naší prioritou je aktuálně posílit krajská města a především Prahu. Filozofie je jednoduchá - naši současní i noví zákazníci musejí být se značkou MG spokojeni a my si musíme být současně jisti, že všem umíme nabídnout stoprocentní služby v oblasti prodeje i servisu.
A můžete prozradit, do jakých měst budete v nejbližší době expandovat?
V následujících týdnech budeme otevírat nové dealery v Olomouci, Kutné Hoře, Říčanech, Brně a Příbrami.