Hlavní obsah

Chieftain: Restomod starého Range Roveru o výkonu 700 koní

Foto: Chieftain

Britská firma Chieftain se v současnosti specializuje na restomody klasických Range Roverů. Vrcholnou iterací je pak verze „Xtreme“ s přeplňovaným 6,2l osmiválcem

Naši věrní čtenáři už nepochybně o fenoménu restomod nejen slyšeli, ale něco o nich už také vědí – zpravidla jde o klasická auta se zrenovovanou karoserií a moderní technikou pod kapotou, tyto vozy tak mohou, i přes svůj vyšší věk, vesele brázdit silnice ještě pěkných pár let. Ovšem svou popularitu si poslední dobou získávají rovněž terénní restomody – jak ostatně dokazuje tento klasický Range Rover.

Článek

Luxusní teréňák Range Rover je tu s námi už dobrých padesát let. Ty nejstarší kusy se již tedy „dožily“ na auto velmi úctyhodného věku – jenže o padesátileté auto se už člověk musí velmi pečlivě starat. Jsou pro to nejméně dva dobré důvody – jednak z důvodu udržení hodnoty vozu. Druhým důvodem je potom fakt, že třiceti-, čtyřiceti- a pochopitelně i padesátileté auto nemusí vydržet totéž zacházení, které pro něj bylo dříve běžné – v tomto případě například jízda náročným terénem skotských vřesovišť.

Foto: Chieftain

Britská firma Chieftain nabízí více variant restomodu pro klasický Range Rover. Vrcholem je tato verze Xtreme, kde přeplňovaný 6,2l V8 dává výkon 700 koní

Firma Chieftain se sídlem v britském Banbury (asi hodinu cesty jihovýchodně od Birminghamu) se zabývá dle svých slov „znovuzrozením legendy“. Jde o poměrně malou firmu – dle informací na svých stránkách jde o tým patnácti specialistů, kteří dohromady ovládají jak moderní postupy počítačových simulací, tak i starou dobrou ruční řemeslnou práci.

Svoji pověst si firma vybudovala zejména na restomodech slavného britského grand toureru Jensen Interceptor, kterých do celého světa dodala úctyhodných čtyřicet kusů. Tyto zkušenosti momentálně uplatňují na omlazení jiné britské ikony, terénního Range Roveru. Kromě zakázkových renovací je však možnost si vůz nechat upravit také po stránce výkonu – výsledný výtvor jménem Chieftain Xtreme pak už znáte z fotografií.

Verze Xtreme si sice i nadále poradí s terénem – koneckonců jí zůstaly i pneumatiky do každého terénu. Ovšem v tomto případě to ve firmě Chieftain zahráli na trochu „sportovnější“ notu, a tak nechali od základu vyvinout nové šasi a osadili jej plně nezávislým odpružením. O patřičný brzdný účinek se starají brzdy od vyhlášené firmy AP Racing – a je k tomu dobrý důvod, neboť tento Range Rover umí slušně pelášit. Tomu aspoň říkáme „sportovně-užitkové vozidlo“!

Foto: Chieftain

Pro variantu Xtreme si firma dokonce navrhla vlastní šasi, které pak doplnila o nezávislé zavěšení a výkonné brzdy od AP Racing

Renovované Range Rovery od firmy Chieftain běžně pohánějí 6,2l osmiválce z dílen Chevrolet o výkonu necelých 430 koní. V případě verze Xtreme je však tento motor doplněn ještě o kompresor, který zvedá výkon na – hluboký nádech – circa 700 koní výkonu. Motor pak posílá svou sílu na všechna čtyři kola přes moderní osmistupňovou automatickou převodovku.

Výkonové statistiky bychom naším čtenářům velmi rádi sdělili, ale firma si je nechává pro sebe. U standardního renovovaného Range Roveru s atmosférickým osmiválcem a výkonem 430 koní Chieftain uvádí zrychlení na stovku za 5,2 sekundy a maximální rychlost „přes 130 mil za hodinu“, tedy při nejmenším 208 v kilometrech za hodinu. U této sedmisetkoňové varianty Xtreme však očekávejme výrazné zlepšení. Zní to lákavě, že?

Úpravy se týkají také vizuální stránky věci. Vůz má o chlup nižší světlou výšku, přední i zadní nárazníky jsou v barvě vozu, přední maska je potom nová prakticky celá, a to včetně nových předních světlometů, mezi nimiž nechybí ještě světelná rampa z LED diod. Auto jezdí na 18palcových litých kolech obutých do terénních pneumatik BF Goodrich, před pravým zadním kolem je potom vyveden výfuk.

Součástí renovace je rovněž přečalounění interiéru – na výběr je z šedé kůže Granite, tmavé kůže Ash Gray a světle hnědé kůže Scarell, čtvrtou možností je potom nechat si interiér navrhnout kompletně dle svých představ. Cena základní renovace si Chieftain cení na 147 500 liber, tedy poměrně mastných 4,4 milionu – vzhledem k více „zakázkovému“ charakteru to v případě verze Xtreme bude podstatně více, a to velmi hrubým odhadem o 50 až 100 %. Na stránkách Chieftainu se však nachází rovněž konfigurátor – takže si každý z nás může vyzkoušet, jak by vypadal ten jeho „staro-nový“ Range Rover!

Načítám