Článek
Kupodivu by právě v tomto segmentu mohla elektřina dávat smysl – vyšší hmotnost baterií zde není taková přítěž a okamžitý točivý moment elektromotoru přijde vždy vhod. V tomto případě jde o pořádnou porci síly – verze RST skrze dva elektromotory posílá na všechna čtyři kola kromě výkonu 670 koní ještě točivý moment 1 058 Nm.
V praxi to znamená, že je tento kolos schopen po zapnutí režimu Wide Open Watts neboli „WOW“ podle automobilky zrychlit z klidu na stovku za 4,5 sekundy (!). Díky ohromnému „krouťáku“ navíc utáhne 4,5tunový přívěs, případně až 590 kg na korbě.
Dojezd přitom Chevrolet udává slušných 400 mil, což je na kilometry nějakých 640. Co se týká dobíjení, tak tam při napojení na 350kW rychlonabíječku přibude 160 km dojezdu každých 10 minut, což je vzhledem k velikosti baterií slušné – soustava baterií Ultium patří k těm největším v produkčních vozech vůbec.
Zajímavé je, že slabší verze WT disponuje silou pořád velmi dostatečných 517 koní a 833 Nm, kupodivu má i stejný dojezd jako výkonnější výše zmíněná verze RST, tedy 640 kilometrů (byť za příplatek), rychlost nabíjení je rovněž shodná. Na „kouli“ pak verze WT bez problému utáhne 3,5 tuny.
Z čistě nezaujatého úhlu pohledu se tedy zdá, že verze WT je plně dostačující, silnější RST však má přesto pár es v rukávu – jmenovitě řízení zadních kol, adaptivní vzduchové odpružení, adaptivní tempomat zvaný Super Cruise nebo variabilní korbu Multi-Flex.
V interiéru najdeme spíš evoluční než revoluční pokrok v designu – přesto působí útulnějším a modernějším dojmem. Nový design volantu a nový profil palubní desky se pak nenápadně designově blíží evropské konkurenci, což se ale Chevroletu nedá zazlívat.
Dominantou interiéru Silverada je nový digitální displej zábavně-informačního systému o úhlopříčce 17 palců. Na ten pak plynule navazuje digitální přístrojový panel o úhlopříčce 11 palců, který prosvítá skrz volant.
Palubní systém potom pochází přímo od koncernu GM, byť jeho platforma částečně vychází ze softwaru firmy Linux, přičemž systém je schopen se sám průběžně aktualizovat. I když je středový panel vesměs moderní, pořád je příjemné vidět tu hned několik klasických analogových přepínačů a ovladačů – jmenovitě jde třeba o ovládání klimatizace nebo vyhřívání oken. Pod těmito ovladači je potom „dok“ pro bezdrátové dobíjení telefonu.
Silverado EV má pár výhod oproti svému bratrovi se spalovacím motorem – jednou je například „přídavný“ kufr pod přední kapotou, kde v tomto případě logicky není motor. Tato uzavřená část zavazadlového prostoru (Silverado EV RST se prozatím bude prodávat pouze s otevřenou korbou) má spoustu přihrádek a několik přepážek, takže prostor je sám o sobě praktický a velmi dobře řešený.
Další praktickou zajímavostí je systém PowerBase – ten poskytuje sílu až 10,2 kW a jeho součástí je deset zásuvek, skrz které lze napájet nářadí, spotřebiče nebo i celou domácnost, když to bude třeba. Když bude mít Silverado energie nazbyt, může nějakou „šťávu“ předat i jiným elektromobilům, podobně jako je tomu třeba u hlavního konkurenta, Fordu F-150.
Cena? Tady je to nepatrně složitější. Doma v USA bude Silverado začínat s cenou na částce 41 595 dolarů, tedy na české koruny zhruba milion. Hodně však bude záležet na výbavě – startovací edice „First Edition“ se bude prodávat dokonce za 105 tisíc dolarů, tedy 2,3 milionu, k tomu je pak potřeba si přičíst „menší“ přirážku za dovoz. I přesto se po First Edition jen zaprášilo – vyprodána byla za pouhých 12 minut!