Článek
Malý německý hatchback Opel Corsa nabídne hybridní (úplně správně tedy mild-hybridní) pohon vůbec poprvé. Není žádným tajemstvím, že techniku sdílí v rámci koncernu Stellantis (stejně jako současnou benzinovou dvanáctistovku v několika výkonnostních variantách a čistě elektrickou verzi), nejinak je tomu v případě elektrifikovaného ústrojí.
Konkrétně jde o 48V hybridní technologii obsahující lithium-iontovou baterii a synchronní elektromotor s permanentními magnety. Ten je integrován v nové šestistupňové dvouspojkové převodovce a přidává až 28 koní a 55 newtonmetrů. Srdcem celého pohonu zůstává i nadále tříválcová dvanáctistovka, jde však o novou generaci motoru určenou pro elektrifikované pohony. Hybridy budou v nabídce o výkonu 100 a 136 koní.
Elektromotor vypomůže při akceleraci nebo popojíždění v rychlostech do 30 km/h. Energie se ukládá do 432Wh baterie, a když na to přijde, měla by vystačit na zhruba kilometr čistě elektrické jízdy. Klíčová je však pro tyto motorizace jiná disciplína - úspora paliva.
Zatímco Corsa bez elektrifikace s osmistupňovým automatem uvádí tabulkovou spotřebu 5,5 l / 100 km, slabší hybrid avizuje průměr 4,7 litru na každých sto kilometrů, takže by měl být o necelý litr úspornější. Zatímco 48V síť obstarává napájení hybridního systému, standardní 12V baterie zůstává pro obsluhu elektrických oken či multimediálního systému. Uvidíme, jak na tom spotřeba horké novinky bude v praxi, s novým motorem Corsu očekáváme počátkem příštího roku.
První hybridy v modelové řadě Corsa jsou jen mezikrokem ke kompletně elektrické nabídce. Do konce roku 2024 chce německá automobilka nabízet bateriový vůz ve všech modelových řadách, o rok později už bude každý nově představený Opel plně elektrický.