Hlavní obsah

Čeští nadšenci vyrazili s veterány z Prahy do Athén. Prohnali ikonické Ferrari i otevřenou škodovku

Foto: Autodrom Most

Když se sejde dobrá parta a nadšení pro věc, jde o ideální recept na úžasně strávený čas. Své o tom mohou vyprávět účastníci vytrvalostní jízdy Oldtimer Express, kteří začátkem května vyrazili od Národního technického muzea a po 2 500 km zaparkovali před antickým stadionem Panathinaikos v Athénách. Během cesty navíc posádky plnily výzvy a bavily se!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Druhý ročník vytrvalostní jízdy Oldtimer Express přilákal na 43 českých posádek, které se začátkem května vydaly od Národního technického muzea v Praze na bezmála 2 500 km dlouhou trasu vedoucí přes Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Černou Horu, Albánii a Řecko.

Cílem nebylo nicméně dojet před antický stadion Panathinaikos v Athénách jako první, ale dorazit do cíle a bavit se u toho.

Akce se zúčastnila řada zajímavých aut, a to od starých škodovek či tatrovek, přes německé prémiovky od BMW či Mercedesu, až po původní Mini, Volkswagen T1 nebo MG Midget 1275.

Foto: Autodrom Most

Nechyběly ani britské klasiky typu Mini nebo MG Midget 1275 (na snímku).

Pořadatel závodu dále uvedl, že zejména etapa vedoucí přes Černou Horu a Albánii dala zabrat všem vozům i posádkám, protože patřila mezi nejnáročnější. Na druhou stranu se účastníci mohli kochat krásnou přírodou a pořádně provětrat svého veterána.

Během cesty také čekalo na posádky několik výzev, včetně soutěžních jízd pravidelnosti na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Vítězem této výzvy se stala posádka Jakub a Eduard Poncovi s vozem Mini Cooper.

Foto: Autodrom Most

Ferrari 512 Testarossa je samo o sobě pojízdnou elegancí.

Další nadšenci, manželé Bulířovi v BMW 3.0 CSI z roku 1974, vyhráli cenu od českého zastoupení BMW za jízdu pravidelnosti, zatímco cenu elegance v kategorii vozů starých 30 až 50 let získalo Ferrari 512 Testarossa řízené manželi Karasovými.

V kategorii nad 50 let pak zvítězil ikonický Volkswagen T1 Františka Piškanina a jeho manželky Lenky.

Nejpřipravenějším vozem se stal model Škoda 1102 Roadster z roku 1951, který řídili Alois Krejčí a Alois Krejčí junior. Cenu uděloval servisní tým Tomáše Tochtara, jenž zajišťoval servis účastnických vozů.

Jestliže vás akce zaujala, pořadatel jízdy Oldtimer Express vyhlásí třetí ročník už letos v létě, nicméně pokud byste vozy a účastníky chtěli vidět dříve, dorazte ve dnech 27. až 29. září na Autodrom do Mostu, kde se nadšenci sejdou v rámci automobilového festivalu The Most CLASSIC.

Načítám