Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Druhý ročník vytrvalostní jízdy Oldtimer Express přilákal na 43 českých posádek, které se začátkem května vydaly od Národního technického muzea v Praze na bezmála 2 500 km dlouhou trasu vedoucí přes Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Černou Horu, Albánii a Řecko.
Cílem nebylo nicméně dojet před antický stadion Panathinaikos v Athénách jako první, ale dorazit do cíle a bavit se u toho.
Akce se zúčastnila řada zajímavých aut, a to od starých škodovek či tatrovek, přes německé prémiovky od BMW či Mercedesu, až po původní Mini, Volkswagen T1 nebo MG Midget 1275.
Pořadatel závodu dále uvedl, že zejména etapa vedoucí přes Černou Horu a Albánii dala zabrat všem vozům i posádkám, protože patřila mezi nejnáročnější. Na druhou stranu se účastníci mohli kochat krásnou přírodou a pořádně provětrat svého veterána.
Během cesty také čekalo na posádky několik výzev, včetně soutěžních jízd pravidelnosti na okruhu Grobnik nedaleko chorvatské Rijeky. Vítězem této výzvy se stala posádka Jakub a Eduard Poncovi s vozem Mini Cooper.
Další nadšenci, manželé Bulířovi v BMW 3.0 CSI z roku 1974, vyhráli cenu od českého zastoupení BMW za jízdu pravidelnosti, zatímco cenu elegance v kategorii vozů starých 30 až 50 let získalo Ferrari 512 Testarossa řízené manželi Karasovými.
V kategorii nad 50 let pak zvítězil ikonický Volkswagen T1 Františka Piškanina a jeho manželky Lenky.
Nejpřipravenějším vozem se stal model Škoda 1102 Roadster z roku 1951, který řídili Alois Krejčí a Alois Krejčí junior. Cenu uděloval servisní tým Tomáše Tochtara, jenž zajišťoval servis účastnických vozů.
Jestliže vás akce zaujala, pořadatel jízdy Oldtimer Express vyhlásí třetí ročník už letos v létě, nicméně pokud byste vozy a účastníky chtěli vidět dříve, dorazte ve dnech 27. až 29. září na Autodrom do Mostu, kde se nadšenci sejdou v rámci automobilového festivalu The Most CLASSIC.