Hlavní obsah

Českým venkovem milovanou Dacii čekají velké změny. Značka má plán, jak zlákat mnoho nových zákazníků

Foto: Dacia

Ač se zdá, že stále přísnější automobilové restrikce nehrají cenově dostupným daciím úplně do karet, opak by mohl být pravdou. Automobilka poodhalila, jakým směrem by se v příštích letech ráda vydala. A veletoč změn odstartuje už příštím Dusterem.

Článek

Když se řekne Dacia, většině z nás okamžitě naskočí značka vyrábějící technicky jednoduchá a cenově dostupná vozidla. Se stále přísnějšími požadavky na bezpečnostní a asistenční systémy a nízkoemisní pohony už ale dávno neplatí, že by v Rumunsku jen recyklovali dosluhující technologie Renaultu. Dacia prošla za poslední roky výraznou proměnou a jak se zdá, další dramatické změny budou následovat.

Šéf designérského týmu skupiny Renault Laurens van den Acker se totiž v rozhovoru pro britský Autocar nechal slyšet, že přáním nejvyššího vedení není jen co možná nejnižší cenovka, ale i jakási nadstavba. „Objevilo se téma outdooru. Podle mého názoru v Evropě neexistuje například žádná přímá konkurence Jeepu. Proč by to nemohla být právě Dacia? V dnešní době není cenově dostupná značka, jež by byla úzce spjata s přírodou a životem mimo město, který se stal obzvlášť v době covidu tak populárním,“ uvedl van den Acker.

Nastínil tak směr, jímž se chce rumunská automobilka vydat. A hovoříme o brzké budoucnosti, vždyť změny se mají odrazit již na chystané třetí generaci Dusteru, jehož premiéra je očekávána v průběhu příštího roku. Populární SUV pak doplní větší a až sedmimístný vůz odvozený z konceptu Bigster, který by si měl zachovat i stejný název.

Foto: Dacia

Koncept Dacia Bigster, kterým se inspiruje příští Duster i jeho větší sourozenec.

Van den Acker však jedním dechem dodává, že si je Dacia vědoma své nejsilnější zbraně – příznivé cenovky – a nehodlá na tom nic měnit. „Vypadá to, že všechny značky kvůli přechodu na elektromobilitu značně zdraží. Ne každý motorista si ale takový krok bude moci dovolit. Pořád tu budou lidé, kteří chtějí slušnou, dostupnou a cool dopravu. Proto věřím, že Dacia v příštích letech posbírá mnoho nových zákazníků,“ dodává s tím, že značka chce kromě jiného těžit i ze vstupu do vyšších automobilových segmentů. Třeba právě s Bigsterem.

Dacia navíc jako jedna z mála nahlas hovoří o hrozbě v podobě přívalu čínských automobilek do Evropy. S dosavadním vývojem a čísly ale může být nadmíru spokojena. V první polovině tohoto roku se objem objednávek zvýšil o čtyřiadvacet procent a dnes na našem kontinentu drží automobilka podíl 8,4 procenta. Jen tak dál, Dacia je jednou z těch společností, které úspěch snad nejde nepřát.

Načítám