Hlavní obsah

Česko vyboxovalo výjimku! Prostorný rodinný koráb jako jedni z mála pořád koupíme s dieselem

Foto: Citroën

Citroën SpaceTourer prošel omlazením, které přineslo hlavně novou tvář a modernější technologie. V Evropě se má prodávat výhradně s elektrickým pohonem, ale fandové spalováků mají u nás velké štěstí.

Článek

Francouzská dodávka (vlastně spíše MPV) patří mezi oblíbené přepravníky početných rodin či nejrůznějších shuttle servisů. Také po faceliftu se nabízí se dvěma délkami (498 a 533 cm) a pojme až devět cestujících. Omlazené vydání poznáte především díky přepracované přídi, která je extravagantnější, má novou světelnou techniku a modernější logo značky.

Modernizovalo se také uvnitř. Zcela nová je přístrojová deska, jíž dominuje desetipalcový dotykový displej, zatímco uprostřed najdeme zcela nové ovládací rozhraní. Multimédia si lze konfigurovat dle vlastních preferencí podobně jako menu vašeho smartphonu. Samozřejmě nechybí bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay a Android Auto stejně jako propojení s chytrou mobilní aplikací.

Foto: Citroën

Dominantou kabiny se stala 10palcová obrazovka s online 3D navigací.

Citroën dále láká na hlavní benefit velkého MPV – královský vnitřní prostor a nespočet odkládacích míst. Třeba nová horní odkládací přihrádka uprostřed palubní desky byla zvětšena, teď se do ní vejde klidně i tablet. Tvůrci dále slibují vysokou úroveň akustického odhlučnění a jízdního komfortu. Stran techniky však konkrétně zmiňují jedinou inovaci – elektrický posilovač řízení, který nahrazuje dřívější elektrohydraulický.

Foto: Citroën

Hýřit úsměvy může v autě až devět cestujících.

Na evropských trzích se model prodává výhradně coby ë-SpaceTourer, tedy elektrická verze se 100kW elektromotorem a dvěma bateriemi. Menší s kapacitou 50 kWh slibuje dojezd 224 km na jedno nabití, 75kWh balík prý vystačí na 350 kilometrů, což je o 20 km více než u předchozí generace. Toho se povedlo docílit optimalizací pohonu i systému rekuperace.

Mimo Evropu se však SpaceTourer stále nabízí se 180koňovým turbodieselem BlueHDi, jenž je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Takový motor je zejména pro delší cestování pochopitelně lepší volbou a pro všechny potenciální zájemce máme skvělou zprávu. České zastoupení Citroënu dostalo výjimku a omlazený vůz u nás nabídne také s nafťákem! Půjde však o limitku (jejíž počet kusů zatím nebyl specifikován), která bude našincům k dispozici od dubna tohoto roku.

Načítám