Článek
Prodej osobních aut s hybridním pohonem v prvním čtvrtletí vzrostl o 44,5 procenta na 9730 vozů. Z toho bylo 1280 plug-in hybridů. Odbyt elektromobilů se ve stejném období zvýšil o 69,5 procenta na 1317 vozů. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.
Hybridní vozy se tak na celkových prodejích od ledna do konce března podílely 17,3 procenta a spolu s elektromobily měly automobily na bateriový pohon podíl 19,6 procenta. Celkový prodej nových osobních aut vzrostl v prvním čtvrtletí o téměř 19 procent na 56 341 vozů.
V kategorii hybridů je nejprodávanější značkou s 2522 vozy Toyota. Následuje Ford, který prodal 1062 hybridů, třetí je BMW s 964 auty. V prodeji plug-in hybridů vede Škoda Auto.
„Prodej hybridů svým tempem růstu téměř trojnásobně převyšuje celkový trh osobních vozů. Zájem o hybridní automobily roste jak s rozšiřující se nabídkou, tak i se zlepšující se dostupností aut z výroby a tím kratšími dodacími lhůtami. Full hybridní technologii vidíme jako optimální řešení kombinace nízko emisní technologie s vysokým uživatelským komfortem,“ řekl dnes ČTK generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Mezi elektromobily se vedení ujala díky slevám americká Tesla s 300 prodanými vozy, druhá je domácí Škoda Auto s 208 vozy a třetí Volkswagen, který prodal 181 elektrických aut ID.