Článek
Velcí obchodníci museli podle provozního ředitele AAA Auto Petra Vaněčka v průběhu letošního roku reagovat na spotřebitelské chování zákazníků, kteří narazili na určitý cenový strop, přes který už nebyli ochotni jít. Naproti tomu rostla cena u dealerů, kteří obecně nabízejí mladší ojetiny okolo čtyř let stáří.
„To se pochopitelně pojí s rostoucími cenami nových aut a jejich stále trvajícím nedostatkem. Tohoto trendu se snaží využívat i menší překupníci a soukromníci. Ti ovšem zpravidla nabídkovou cenu nadhodnotí a auto se nakonec prodá levněji,“ dodal Vaněček.
Věkový medián ojetých aut nabízených na českém trhu se pohybuje mezi 12 a 14 lety a stav tachometru se blíží 200 000 km. Počet nabízených ojetin se v listopadu meziročně zvýšil o pět procent na 101 208. Nejčastěji nabízeným modelem byla v listopadu Škoda Octavia s cenovým mediánem 180 500 korun ve stáří 9,8 roku.