Hlavní obsah

CATL prý vyvinul akumulátorovou revoluci, která však parodoxně pomůže hlavně spalovacím motorům

Foto: Ford

Plug-in hybridy jsou často považovány za přestupní stanici k plně elektrickým vozidlům, protože kombinují jak bateriový pohon, tak ten spalovací. Čínský společnost CATL ovšem představila revoluční superakumulátor, který dá externě nabíjeným hybridům dojezd podobný právě elektromobilům. To může změnit pravidla hry.

Článek

Stejně jako elektromobily prochází vývojem také plug-in hybridy. Ty první dokázaly čistě na baterii ujet okolo 30 km, zatímco dneska jsme na stovce a více. Zastavované baterie totiž zvládnou pojmout více a více energie, přitom ale stále máte jistotu ve formě spalovacího motoru a nádrže na palivo.

Čínský CATL ovšem oznámil revoluční super baterii, která nabízí elektrický dojezd okolo 400 km na jedno nabití. A to je velmi lákavé, protože jde o dosah na jedno nabití podobný tomu, jaký zvládnou současné levnější elektromobily.

Jde o umění, jelikož musíte brát v potaz, že u elektromobilů může být akumulátor po celé délce podlahy, zatímco u plug-in hybridů je prostor například kvůli motoru, převodovce či výfuku omezen.

Foto: CATL

Trakční akumulátor CATL slibuje revoluci plug-in hybridů.

Kromě toho CATL uvádí, že jeho akumulátor z pokročilých materiálů a s využitím špičkové chemie zvládá rychlé nabíjení. Konkrétně na adekvátní stanici v optimálních podmínkách za 10 minut doplníte 280 km dojezdu.

Super akumulátory CATL zamíří už příští rok do zhruba třicítky hybridních modelů. Konkrétně si jej osvojí čínské značky Chery, GAC, Geely a také Voyah, který se prodává i v Česku.

S tímto akumulátorem tak může začít nová éra plug-in hybridů, která vytvoří zajímavou alternativu k elektromobilům. Začne sice v Číně, ale cesta do elektrické Evropy se jeví více než otevřená.

Načítám