Článek
Vzhledem k tomu, že miliarda lidí na světě žije bez elektřiny, není řešením omezovat jim výběr a možnost cestování výrobou drahých automobilů, uvedl Tojoda, který je vnukem zakladatele automobilky. Rozhodnout by měli podle něj zákazníci, a nikoli regulace nebo politika.
Automobilka Toyota se ohrazuje proti kritice, že zaostává v přechodu na elektromobily. Hájí se tím, že její průkopnické hybridní pohony, vodíková technologie a ucelený přístup se nakonec ukáží jako správný koncept pro podnik, zákazníky i životní prostředí. Začátkem tohoto měsíce Tojoda oznámil iniciativu na vývoj nových spalovacích motorů.
„Motory určitě zůstanou,“ uvedl Tojoda. Není ale jasné, zda tím měl na mysli prodej nových vozů, nebo auta, která už po silnicích jezdí.
Podle prognózy poradenské společnosti BloombergNEF budou do roku 2040 elektromobily tvořit 75 procent nově prodávaných automobilů a 44 procent osobních vozidel na silnicích.
Tojoda už léta hájí „přístup s více cestami“. Tvrdí, že zákazníci by měli mít možnost vybrat si jakýkoli pohon, který vyhovuje jejich potřebám. Přechod na elektromobily nebude podle něj tak rychlý, jak si mnozí myslí.