Hlavní obsah

Bugatti slaví rekordní rok: Zákazníkům dodalo osm desítek vozů

Foto: Bugatti

Opravdu nejde o překlep, 80 postavených a dodaných vozů je pro tuto nesmírně exkluzivní automobilku historický rekord

Pro řadu automobilek byl rok 2022 rekordní – Bentley prodalo přes 15 tisíc vozů, Lamborghini přes 9 tisíc a Rolls-Royce překonal metu 6 tisíc. Výjimkou není ani francouzská automobilka Bugatti. Značka sídlící v Molsheimu totiž vyrobila a dodala zákazníkům rekordních 80 vozů.

Článek

Může se to zdát jako překlep, ale opravdu je tomu tak. Ve světě tak exkluzivních značek, ke kterým patří i Bugatti, je osmdesát vyrobených a dodaných kusů opravdu slušné číslo. Vlastně více než jen slušné – rok 2022 pro byl pro automobilku nejúspěšnější v historii.

Mezi těmito osmdesáti luxusními a nesmírně exkluzivními supersporty bylo hned několik speciálních verzí vycházejících z typu Chiron – konkrétně například posledních devět exemplářů modelů Super Sport 300+ nebo kompletní desetikusová produkce modelu Centodieci.

Foto: Bugatti

Jeden z posledních devíti plánovaných Chironů Super Sport 300+ . Tato vysokorychlostní verze Chironu se pyšní maximální rychlostí přes 480 km/h

Kromě těchto extrémně exkluzivních kousků sem patří i produkce jen „běžně“ exkluzivních vozů Bugatti, jako je třeba klasický Chiron nebo Chiron Sport. Továrna v Molsheimu dodala před koncem roku jubilejní čtyřstý Chiron, díky čemuž jeho výrobní proces nabíhá do závěrečné fáze – zbývá už tedy vyrobit posledních sto vozů.

Výrobce navíc uvádí, že většina této produkce měla specifikaci od Bugatti Atelier, takže tato zakázková divize, která náročným zákazníkům splní, co jim na očích vidí, měla evidentně dost napilno.

Foto: Bugatti

S výrobou typu Chiron skončí také produkce impozantního motoru 8,0l W16

„Jako všechny exkluzivní automobilky jsme i my v Bugatti v průběhu roku 2022 čelili řadě nejrůznějších výzev,“ přiznává Christophe Piochon, provozní ředitel Bugatti Automobiles. „Nicméně díky týmu s bezkonkurenčním talentem, oddaností značce a zápalem pro věc jsme se těmto překážkám mohli postavit čelem a účinně je řešit, což nám posléze umožnilo vytvářet a realizovat nové příležitosti.“

Závěrem jedna zajímavost – kromě dosažení rekordního počtu prodejů automobilka Bugatti spustila prodej ojetých vozů. Ne snad proto, že by si jejich zákazníci nemohli dovolit nový vůz, ale vzhledem k enormnímu zájmu ze strany bohatých lidí se na někoho zkrátka nedostane.

Navíc jak víme, ojeté Bugatti může mnohdy stát dokonce víc než nové. V rámci programu zvaném Bugatti Certified Pre-Owned si tedy automobilka vede seznam zájemců o ojeté modely Chiron, Bolide či třeba Mistral, kteří umírají touhou utratit své desítky milionů za vůz Bugatti, ale v „základní hrací době“ se na ně zkrátka nedostalo.

Načítám