Článek
Může se to zdát jako překlep, ale opravdu je tomu tak. Ve světě tak exkluzivních značek, ke kterým patří i Bugatti, je osmdesát vyrobených a dodaných kusů opravdu slušné číslo. Vlastně více než jen slušné – rok 2022 pro byl pro automobilku nejúspěšnější v historii.
Mezi těmito osmdesáti luxusními a nesmírně exkluzivními supersporty bylo hned několik speciálních verzí vycházejících z typu Chiron – konkrétně například posledních devět exemplářů modelů Super Sport 300+ nebo kompletní desetikusová produkce modelu Centodieci.
Kromě těchto extrémně exkluzivních kousků sem patří i produkce jen „běžně“ exkluzivních vozů Bugatti, jako je třeba klasický Chiron nebo Chiron Sport. Továrna v Molsheimu dodala před koncem roku jubilejní čtyřstý Chiron, díky čemuž jeho výrobní proces nabíhá do závěrečné fáze – zbývá už tedy vyrobit posledních sto vozů.
Výrobce navíc uvádí, že většina této produkce měla specifikaci od Bugatti Atelier, takže tato zakázková divize, která náročným zákazníkům splní, co jim na očích vidí, měla evidentně dost napilno.
„Jako všechny exkluzivní automobilky jsme i my v Bugatti v průběhu roku 2022 čelili řadě nejrůznějších výzev,“ přiznává Christophe Piochon, provozní ředitel Bugatti Automobiles. „Nicméně díky týmu s bezkonkurenčním talentem, oddaností značce a zápalem pro věc jsme se těmto překážkám mohli postavit čelem a účinně je řešit, což nám posléze umožnilo vytvářet a realizovat nové příležitosti.“
Závěrem jedna zajímavost – kromě dosažení rekordního počtu prodejů automobilka Bugatti spustila prodej ojetých vozů. Ne snad proto, že by si jejich zákazníci nemohli dovolit nový vůz, ale vzhledem k enormnímu zájmu ze strany bohatých lidí se na někoho zkrátka nedostane.
Navíc jak víme, ojeté Bugatti může mnohdy stát dokonce víc než nové. V rámci programu zvaném Bugatti Certified Pre-Owned si tedy automobilka vede seznam zájemců o ojeté modely Chiron, Bolide či třeba Mistral, kteří umírají touhou utratit své desítky milionů za vůz Bugatti, ale v „základní hrací době“ se na ně zkrátka nedostalo.