Článek
Když Bugatti v roce 2016 slavnostně představilo luxusní hypersport Chiron, evoluci legendárního Veyronu, ihned začalo oslovovat nejbohatší zákazníky na světě a sbírat objednávky na jeden z nejexkluzivnějších automobilových klenotů současnosti. Bugatti od začátku plánovalo produkci 500 kusů, včetně speciálních edic, a přestože se to u superauta se základní cenou přesahující 60 milionů korun zdá až moc, povedlo se to – Bugatti Chiron je oficiálně vyprodáno!
Malá automobilka z francouzského Molsheimu v říjnu loňského roku oznamovala, že jí zbývá prodat už jen posledních čtyřicet výrobních slotů, a od dnešních dnů si noví zájemci o Bugatti Chiron budou muset vybírat z ojetých exemplářů. Velkým obchodním úspěchem se továrna pochlubila v nejnovější rekapitulaci roku 2021 a připomněla, že výroba vyprodaných Chironů bude probíhat až do roku 2024.
Uplynulý rok byl pro Bugatti vůbec úspěšným obdobím, protože vyjma doprodání Chironu se automobilce povedlo vyprodat i extrémní okruhový speciál Bolide, uvést do sériové výroby rekordní Chiron Super Sport 300+, předat zbývající Diva posledním zákazníkům a dokončit jedinečné La Voiture Noire, vzdávající hold ztracenému exempláři Bugatti Atlantic.
Bugatti navíc čeká slibná budoucnost – pracuje na deseti kusech limitky Centodieci a po spojení s chorvatským Rimacem spolupracuje na přípravě čtveřice nových modelů obou značek. Na nedávném teaseru se vedle počítačových renderů historických i moderních vozů značek Bugatti a Rimac ukázaly i zakrytá připravovaná auta, připomínající reinkarnaci slavného Bugatti Type 35, produkční verzi okruhového Bolide a dost možná i nástupce Chironu.
Navzdory partnerství s chorvatskou společností Rimac, vyvíjející technologie pro elektromobilitu a vyrábějící elektrický hypersport Rimac Nevera, Bugatti zatím neplánuje definitivní ukončení výroby vozů se spalovacími motory. Elektrifikaci se ale bohužel nevyhne a v budoucnu představí hybridní i čistě elektrické modely.