Článek
Nissan Hyper Force představuje skutečně velice futuristickou studii, typické designové cvičení, které má k produkčnímu automobilu hodně daleko. Představitelé značky o něm přesto hovoří jako o vizi pro novou generaci plně elektrického vysoce výkonného supersportu.
Nissan koncept Hyper Force popisuje jako elektrické superauto určené pro závodní nadšence a hráče, kteří touží po adrenalinovém zážitku ze závodní dráhy, ale zároveň dbají na ekologii. Vůz má poskytnout maximální potěšení z jízdy a zároveň „vysoký ekologický výkon“ a komfort pro každodenní používání.
Základem je plně elektrické hnací ústrojí s baterií s pevným elektrolytem, které dokáže vyvinout výkon až 1 000 kW. Výrobce zmiňuje důraz na aerodynamiku, efektivní chlazení a také řízení všech kol, lehkou karoserii z vysokopevnostního karbonu nevyjímaje. Některé designové prvky také odkazují na známé sportovní nissany, například GT-R.
Koncept nabízí dva jízdní režimy - závodní „R“ (od slova „racing“) a cestovní „GT“ („grand touring“). V nastavení R se kabina zbarví do červena a vytvoří kokpit podporující soustředění na řízení. Čtyři obrazovky okolo volantu zobrazují přilnavost a teplotu pneumatik, tlak vzduchu, teplotu brzdových rotorů, rozdělení výkonu a další informace.
V režimu GT se kabina modře podsvítí a obrazovky kolem volantu se oddálí a spojí dohromady. Jednodušší rozhraní doprovází přenastavení odpružení a stabilizátoru pro pohodlnou jízdu.
Koncept dostal lehká sportovní sedadla z uhlíkových vláken se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, mají být však pohodlná i pro dlouhé cestování.
Zajímavostí je propojení rozšířené (AR) a virtuální reality (VR). Když vozidlo zastaví, může řidič použít speciální helmu se slepými hledími pro virtuální realitu, která umožňuje vstup do herního zážitku z jízdy doplněného o režimy umožňující závodění proti času nebo online závodníkům.
Pomocí kostěných hledí pro rozšířenou realitu zase může šofér na okruhu absolvovat souboj s digitálními duchy vlastními, přátel, nebo dokonce profesionálních řidičů.