Článek
První zajímavostí na novém Tiguanu jsou světla. IQ.Light HD jsou pokročilá světla s Matrix LED technologií a Tiguan je jedním z prvních ve své třídě, který se jimi může pochlubit. Volkswagen tuto technologii vyvíjel přímo na míru pro nový Tiguan a Touareg tak, aby na obou vozech fungovala naprosto perfektně. Své o tom vypovídá i fakt, že tento typ předních svítilen běžně vídáme pouze u prémiových vozů.
Velkých změn se dočkal interiér, který se může pochlubit čistším designem i kompletně novým uspořádáním. Ve VW už před časem uznali své předchozí chyby a v honbě za intuitivnějším ovládáním naslouchali velice specifickým požadavkům svých zákazníků. Palubní desce dominuje centrální obrazovka s úhlopříčkou až 38 cm (neboli 15 palců), přes kterou lze ovládat nejdůležitější funkce, jako je satelitní navigace, klimatizace a vytápění či audiosystém.
Klíčovou roli v ovládání vozu má chytrý otočný ovladač Driving Experience Control s integrovanou obrazovkou, který umožňuje měnit nastavení hned několika funkcí – od jízdních režimů přes hlasitost rádia až třeba po zbarvení ambientního osvětlení. Kromě toho lidé z Wolfsburgu slibují použití kvalitnějších materiálů v interiéru, nově vyvinutá ergonomická sedadla a lepší zvukovou izolaci.
Všechny motorizace budou spolupracovat s osvědčeným dvouspojkovým automatem DSG. Změní se však umístění voliče – ten se přestěhuje na palubní desku vpravo od volantu, volba parkovací brzdy bude na pravém boku tohoto ovladače. Výhodou tohoto řešení je, že se uvolní místo pro úložné prostory na středovém tunelu.
Velký posun z hlediska jízdních vlastností slibuje nová generace adaptivních tlumičů DCC. To by mělo oproti předešlé verzi zvládat nejen vyšší úroveň komfortu, ale i dynamickou jízdu, volitelně bude k mání i verze DCC Pro s dvouventilovými tlumiči.
Další poměrně zásadní novinkou z hlediska kvality jízdy je systém Vehicle Dynamics Manager dostupný již v základní výbavě. Systém se poprvé představil ve sportovním modelu Golf GTI, kde se osvědčil výborně, tudíž jej automobilka implementovala i do svého středně velkého SUV. Vtip je v tom, že umí skloubit nastavení uzávěrky diferenciálu XDS s nastavením tuhosti výše zmíněných adaptivních tlumičů – výsledkem bude skvělé přizpůsobení chování vozu jak pro komfort, tak i pro dynamickou jízdu.
Z motorizací se můžeme těšit na naftové TDI, benzinové TSI, mild-hybridní eTSI, nebo dokonce plug-in hybridní eHybrid. Za tak širokou nabídku pohonů Tiguan vděčí platformě MQB EVO, která díky prohloubení její ohromné variability dovoluje hostit hned několik typů pohonu – na ty se ostatně můžete těšit i v technicky spřízněné Škodě Kodiaq, která už také pomalu klepe na dveře.
Verzi eHybrid bude kombinovat modernější benzinový motor 1.5 TSI a bude osazená baterií s větší kapacitou, což dovoluje této PHEV verzi Tiguanu až 100 km dojezdu čistě na elektřinu. VW kromě toho slibuje rychlejší dobíjení střídavým proudem, nově však bude možné plug-in hybridní motorizaci dobíjet i stejnosměrným proudem.
Komfort na palubě podpoří i nově vyvinutá sedadla prémiové třídy. Ta jsou nově doplněna o pneumatické bederní opěrky nastavitelné ve 4 směrech, nechybí ani pneumaticky ovládaná masážní funkce na 10 různých způsobů. Mimo to zbrusu nová sedadla nabízejí kromě vyhřívání také ventilaci.
Závěrem fanoušky VW Tiguan jistě potěšíme informací o nárůstu objemu zavazadelníku. Tiguan jako takový totiž naroste do délky o celé 3 centimetry, výška, šířka a rozvor náprav přitom zůstanou téměř shodné s předchůdcem. Výsledkem je zavazadlový prostor o objemu 648 litrů (jedná se o naložení kufru po horní hranu opěradel), což je oproti předešlé verzi nárůst o celých 33 litrů.
VW Tiguan tedy prozatím zůstane věrný spalovacím motorům, ačkoliv by mohlo jít už o poslední generaci, která je bude nabízet. Představit se tento stěžejní model má oficiálně ještě letos – automobilka však zatím neprozradila konkrétní datum.