Článek
Nová technologie korejských značek se jmenuje Active Air Skirt (AAS). Jde o aktivní aerodynamické prvky snižující odpor vzduchu vznikající při rychlé jízdě, což má zvýšit dojezd elektrického auta a zároveň zvýšit jeho stabilitu.
Jak to celé funguje? Systém AAS je umístěn mezi předním nárazníkem a předními koly vozidla. Při pomalejší jízdě je skrytý, ale když řidič jede 80 km/h a více (v ten moment aerodynamický odpor vzduchu začíná převyšovat odpor valivý), prvky systému se vysunou a zlepšují aerodynamiku. Při zpomalení pod 70 km/h se vrací do původní polohy.
Specifikem této aktivní aerodynamiky je fakt, že nepokrývá celou šířku přídě, ale pouze přední část pneumatik. To souvisí s vlastnostmi elektrické platformy E-GMP, u které vzhledem k ploché podlaze stačilo pro efektivnější vlastnosti pokrýt pouze plochu kol.
Inovace navíc dokáže být aktivní při rychlostech přes 200 km/h, a to díky pryžovému materiálu použitému ve spodní části. Tím se snižuje riziko poškození výsuvných prvků rozstřikovanou vodou nebo vnějšími předměty.
Automobilky už toto řešení pochopitelně testují v praxi a mají první výsledky. Podle inženýrů dokázal systém AAS snížit součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx o 0,008, aerodynamický odpor se tak snížil o 2,8 procenta. Že to zní zanedbatelně? No, v případě elektrického auta to znamená prodloužení dojezdu až o šest kilometrů. A kilometr ke kilometru…