Článek
Ta představuje velký otevřený dvoumístný automobil ve stylu luxusních „gé-té-ček“. Unikátní koncept evidentně vznikl na základě současné řady 8. Naznačují to nejen proporce vozu, ale především interiér, který je až na pár detailů, k nimž se ještě dostaneme, stejný.
Německá automobilka původ studie neprozrazuje, ale protože zmiňuje, že pod přední kapotou pracuje nejvýkonnější osmiválec, jaký má ve svém portfoliu pohonných jednotek, můžeme předpokládat, že jako základ posloužilo vrcholné provedení M8 Competition. To spoléhá na 4,4litrovou V8 o výkonu 460 kW.
„BMW Concept Skytop je opravdu jedinečnou exotickou designovou studií v duchu tradice Concorso d'Eleganza Villa d'Este,“ uvádí Adrian van Hooydonk, šéfdesignér BMW Group. „Nabízí kombinaci jízdní dynamiky a elegance té nejvyšší úrovně, srovnatelnou se svými historickými předchůdci, jako jsou BMW Z8 nebo BMW 503.“
BMW při popisu designu zdůrazňuje širokou kapotu, přední část připomínající žraloka, podsvícené ledvinky a seseknutou záď. Tyto prvky odkazují právě na zmíněný roadster Z8. Nápadný je také výrazný prolis, který se táhne od kapoty přes interiér až k hliníkové liště umístěné na víku zavazadlového prostoru.
Zajímavě vyhlížejí světla. LED jednotky usazené na frézovaných hliníkových úchytech byly vyvinuty speciálně pro BMW Concept Skytop a podle automobilky jde o nejtenčí automobilové světlomety na světě. Úzké svítilny najdeme také vzadu.
A všimněte si i klik. Že je nevidíte? Nevidíte je správně. Konvenční kliky nahrazují do horních části dveří diskrétně integrovaná křidélka.
Mezi neobvyklé prvky můžeme zařadit také kůží potažený ochranný rám za dvojicí sedadel. Doplňují ho ploutvičky na B-sloupcích a zcela stahovací zadní okno. Dva odnímatelné střešní díly, rovněž potažené kůží, lze uložit do speciální úložné schránky v zavazadlovém prostoru.
Barevná kombinace vytváří plynulý přechod mezi interiérem a exteriérem, a to bez ohledu na to, zda je střecha otevřená nebo zavřená. V zadní části se totiž červenohnědý odstín střechy postupně mění ve stříbrnou barvu s chromovým odleskem použitou na karoserii. Technicky náročný barevný přechod byl vytvořen zkušeným lakýrnickým mistrem v továrně BMW Group v Dingolfingu.
Interiér tedy odpovídá sériové řadě 8, pár důležitých věcí se však změnilo. Sedadla například dostala kožené čalounění s detaily ve stylu kvalitních kožených polobotek. Tak to alespoň tvrdí BMW.
Červenohnědý odstín těchto povrchů má vytvářet jednotné barevné schéma, cílem bylo posílit nádech luxusu a prostornosti. Nové čalounění pak doplňují křišťálové prvky. Povrchy interiéru vozu BMW Concept Skytop byly zhotoveny v tradiční kožedělné dílně továrny BMW Group v Dingolfingu.
Jaké má BMW s konceptem další plány, zatím nevíme. Je pravděpodobné, že jde o jedinečnou studii vytvořenou pouze pro Concorso d'Eleganza Villa d'Este, vyloučit však nemůžeme, že v případě pozitivního ohlasu automobilka vyrobí několik kusů pro vybrané zájemce - samozřejmě za velké peníze. Díky základu v podobě sériového vozu by to nemusel být tak velký problém.