Článek
Provedení se spalovacím motorem nese označení BMW 760i xDrive Protection a pohání ho přeplňovaný 4,4litrový osmiválec poskytující maximální výkon 390 kW (530 k) a nejvyšší točivý moment 750 Nm. Z klidu na 100 km/h zrychluje za 6,6 sekundy a rozjede se maximálně na 210 km/h.
Elektrická varianta se jmenuje BMW i7 xDrive60 Protection a výrobce o ní tvrdí, že jde o vůbec první pancéřovaný sedan na světě s čistě elektrickým pohonem. Dva elektromotory, kdy jeden je na přední nápravě a druhý na zadní, nabízejí celkový výkon až 400 kW (544 k) a maximální točivý moment 745 Nm.
Bateriové provedení akceleruje z nuly na stovku za rovných 9 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Dojezd BMW neuvádí, zmiňuje však předběžný údaj o průměrné spotřebě elektřiny v kombinovaném cyklu podle WLTP: 30,0 kWh / 100 km. Vzhledem k využitelné kapacitě baterie 101,7 kWh tak můžeme dopočítat 339 kilometrů v kombinovaném cyklu.
Oba modely nabízejí posádce v ohrožení individuální ochranu před útoky střelnými zbraněmi a výbušninami. Jsou klasifikovány jako ochrana třídy VR9 na základě mezinárodně uznávaných oficiálních zkušebních kritérií německého Svazu zkušebních laboratoří pro materiály a konstrukce odolné proti útokům (Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen, zkráceně VPAM). Limuzína tedy ochrání posádku třeba před útokem ručním granátem, ostřelovací puškou nebo lehkým kulometem.
Certifikace vychází mimo jiné ze třetího vydání směrnic pro vozidla odolná proti střelám (BRV 2009) a směrnic pro vozidla odolná proti výbuchům (ERV 2010) a PAS 300.
Skla obou vozů dokonce splňují kritéria pro klasifikaci VPAM 10, která představuje nejvyšší úroveň ochrany pro civilní ochranná vozidla. Pancéřovanou karoserii nového BMW řady 7 Protection lze ale také za příplatek posílit tak, aby poskytovala ochranu VPAM 10.
Základ ochrany představuje jádro zvané BMW Protection Core. Nosná konstrukce karoserie je vyrobena z pancéřové oceli a jádro BMW Protection Core tvoří samonosnou ochrannou jednotku, která je následně doplněna bezpečnostními dveřmi, pancéřováním podvozku a střechy a neprůstřelnými skly.
Pancéřování střechy a podvozku bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální ochranu zejména proti výbušninám. Cestující jsou například chráněni i před útoky dronů s výbušnými náložemi a před střepinami ručních granátů. Na seznamu standardních bezpečnostních prvků nového BMW řady 7 Protection najdeme také samotěsnící palivovou nádrž. Plášť nádrže automaticky uzavře trhliny vzniklé průstřelem, a zabrání tak úniku paliva.
Při pohledu zvenčí se pancéřovaný sedan téměř neliší od běžného BMW řady 7 Sedan s M sportovním paketem (v nabídce jsou dokonce téměř všechny odstíny karoserie nabízené pro standardní řadu 7), také cestující se mohou spolehnout na takřka totožnou úroveň prostoru a komfortu v kabině.
Výrobce sice neuvádí hmotnost vozů, konstrukce s jádrem BMW Protection Core ale prý umožnila snížit hmotnost a současně zvýšit tuhost karoserie.
Nové pancéřované sedany jsou vybaveny podvozky, které byly upraveny a naladěny speciálně pro tyto modely. Zohledňují tak právě dodatečnou hmotnost vyplývající z instalace ochranných prvků. Obě auta jsou vybavena řízením zadních kol, 20palcovými koly z lehké slitiny, výkonným brzdovým systémem a speciálně vyvinutými dojezdovými pneumatikami Michelin PAX, díky nimž vůz může pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h i v případě úplné ztráty tlaku.
Užitečným prvkem výbavy je také sériově dodávaný intercom umožňující cestujícím ve voze komunikovat s osobami zvenčí, aniž by se musela otevírat okna nebo dveře. Volitelně je pak možné objednat například přídavné vnitřní zrcátko s kamerou, systém přívodu čerstvého vzduchu, hasicí systém, majáky, rádiové vysílačky a držáky vlajek pro případ, že se jedná o vládní vůz, a další položky podle přání zákazníka.
Nová BMW řady 7 Protection se budou vyrábět v závodě v Dingolfingu. Oficiální premiéru si vozy odbydou v září na mezinárodním autosalonu IAA Mobility 2023 v Mnichově, dodávky zákazníkům odstartují ještě letos v prosinci.