Hlavní obsah

BMW řady 5 přijíždí konečně jako kombík! Kufr slupne 1 700 litrů, ale přišel o boží vychytávku

Foto: BMW

Mnichovská pětková řada má plodné období. Včera skončila stříbrná v anketě Auto roku v ČR, dnes se představuje v další karosářské verzi.

Článek

Je to už zažitý standard, že se BMW řady 5 nabízí ve dvou karosářských variantách, kdy tradiční sedan doplňuje praktičtější kombík s označením Touring. Ten přijíždí právě dnes, skoro rok po uvedení sedanu.

Ve srovnání s předchůdcem je novinka o 96 mm delší, 32 mm širší a 17 mm vyšší. Délka přesahuje pět metrů, rozvor má dokonce 2 995 mm, podle BMW je nejdelší v dané třídě. Rozměrově je auto prakticky identické se sedanem, jen v případě kombíku o deset milimetrů vyšší.

Velký kufr zůstává

Výsadou praktického Touringu pochopitelně zůstává velký zavazadlový prostor. Ten standardně poskytne 570 litrů, sklopením zadní lavice se však dostanete na parádních 1 700 litrů. Pod podlahou pak najdete další prostor pro uložení třeba dělicí sítě nebo drobných cenností, které nechcete nechávat na očích.

Foto: BMW

Sklopením zadní lavice vznikne obří prostor a takřka rovná ložná plocha.

Zpracování zádě se povedlo, kombík je proporčně vyvážený, snad jen elementy vystupující ze zadního nárazníku hodně nahoru působí poměrně odvážně. Poslední pár sloupků je dost tenký, takže by měl být z vozu slušný výhled šikmo vzad. Bohužel ale nová generace pětkového kombi přišla o skvělou vychytávku a velkou konkurenční výhodu – možnost otevírat pouze zadní okénko. Podle výrobce to nikdo nepoužíval. My nesouhlasíme.

Elektřina i šestiválec

Asi nepřekvapí, že motorová paleta kopíruje klasickou pětku. Touring zatím můžete pořídit ve verzi 520d (xDrive), což je naftový dvoulitr s mild-hybridní výpomocí, jenž disponuje výkonem 145 kW, a dalších osm kilowattů umí přidat elektromotor. Alternativou jsou verze čistě elektrické – i5 eDrive40 (250 kW) a i5 M60 xDrive (442 kW) s dojezdem 560, respektive 506 km.

Foto: BMW

Obě elektrické pětky mají 81,2kWh baterii, kterou lze nabíjet výkonem až 205 kW. Hlavně verze s „emkovým“ odznáčkem se chlubí slušnou mrštností, na stovce je za 3,9 sekundy a sviští až 230 km/h.

V létě letošního roku doplní motorovou paletu plug-in hybrid 530e s výkonem 220 kW, volitelnou čtyřkolkou a dojezdem na jedno nabití až 96 kilometrů. Pro tradiční zákazníky však bude nejzajímavější motorizace 540d xDrive, jde totiž o poctivý naftový šestiválec (220 + 13 kW) s pořádným krouťákem 670 newtonmetrů.

České ceny BMW řady 5 Touring

  • 520d 1 574 300 Kč
  • 520d xDrive 1 636 700 Kč
  • i5 eDrive40 1 799 200 Kč
  • i5 M60 xDrive 2 572 700 Kč

Výrobu nového BMW řady 5 Touring obstará závod v německém Dingolfingu, první kusy se na českých cestách objeví v květnu. Nepřekvapivě je kombík nejpopulárnější v domácí zemi, ale hodně se mu daří také ve Velké Británii, Itálii, Švédsku a překvapivě Japonsku.

Načítám