Hlavní obsah

BMW představuje svůj nejmenší sedan: Sportovní stylovka s hezkými ledvinkami v základu nestojí zase tak moc

Foto: BMW

Mnichovská značka dnes představila svůj nejmenší sedan v novém balení. BMW řady 2 Gran Coupé má atletičtější siluetu, nové technologie a pořád široký výběr motorů.

Článek

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je sice rozsáhlou evolucí svého předchůdce, mnichovští o něm ale přesto hovoří jako o nové generaci. Ta sdílí platformu s kompaktní „jedničkou“, což znamená architekturu s pohonem předních kol a možnost benzinových nebo naftových motorů.

Novinka má na délku 4 546 milimetrů, narostla co do délky, šířky i výšky. Přesto si designéři pohráli se siluetou tak, aby „dvojka“ pořád vypadala kompaktně a sportovně. Což se povedlo! Řada 2 Gran Coupé se nesnaží být za každou cenu extravagantní, a tak si zachovává i střízlivý tvar ledvinek. Ale nedá nám to, z některých úhlů nám jejich tvar společně se světly připomíná vozy úplně jiné značky. Korejské… na tři písmenka… tušíte?

Kabina kopíruje ostatní malé bavoráky, i tady hrají prim dvě obrazovky spojené v jeden celek a minimum fyzických tlačítek. Všechno podstatné už se totiž nastavuje výhradně přes displeje. Nejnovější generace infotainmentu slibuje svižný chod a hbité reakce. Snad se zapracovalo i na přehlednosti, protože v současné změti ikonek se snadno ztratíte.

Foto: BMW

BMW se nebrání ani divočejším barevným kombinacím.

Na výběr zůstávají benzinové i naftové motory. Základ nabídky představuje varianta 220 s tříválcovou patnáctistovkou a mild-hybridní výpomocí. Pod podlahou kufru najdeme malou baterku (proto je kufr mild-hybridu menší - 360 vs. 430 l) a spalovacímu motoru sekunduje elektromotor s 15 kW a 55 Nm, který je umístěn v sedmistupňové automatické převodovce. Ač jde o základ, nabízí pořád sympatických 170 koní a stovku za 7,9 sekundy.

Mild-hybridem je i nafťák 220d, tedy dvoulitr o výkonu 163 koní a s 400 newtonmetry krouťáku, který podle tabulek usrkává z nádrže jen lehce nad čtyřmi litry. Pořídit však můžete i turbodiesel bez elektrifikace, pod označením 118d se ukrývá dvoulitr, 150 koníků a 360 Nm.

Foto: BMW

Tvůrci lákají třeba na přepracovaný podvozek s progresivními tlumiči na přední nápravě, to aby auto zůstalo stabilní za všech okolností.

Nezapomnělo se ani na ostřejší variantu. Na vrcholu je posazeno M235 xDrive Gran Coupé s přeplňovaným dvoulitrem, čtyřkolkou a výkonem rovných 300 koní. Dostanete stovku za 4,9 sekundy, ale také adaptivní M podvozek, mechanické uzávěrky předního diferenciálu, ale třeba i vyspělejší brzdovou soustavu.

BMW zatím neprozradilo, zda se motorová nabídka po vzoru „jedničky“ rozšíří o další verze, třeba slabší tříválcový základ nebo civilnější čtyřkolku. Prozradilo ale, že vstup nové generace řady 2 Gran Coupé na evropské trhy je naplánován na březen 2025, české ceny začínají pod milionem.

Načítám