Hlavní obsah

BMW omladilo a zdigitalizovalo sportovní kupé řady 2, nejostřejší šestiválec posílil, manuál zůstal

Foto: BMW

BMW pokračuje ve své omlazovací krasojízdě a nyní se modernizace dočkala řada 2 v provedení Coupé, a to jak běžné modely, tak i ostrá M2. Designově si výrobce vyhrál spíše jen s retušemi a uvnitř šel vstříc digitalizaci s ubráním fyzických tlačítek, nicméně u ostré dvojky zvýšil výkon a zachoval jí manuální převodovku, i když za příplatek.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

BMW řady 2 je vstupenkou do světa sportovních kupé BMW. Nyní vůz prošel modernizací, která mu do standardu dala takzvaný M paket, tedy sportovně vyhlížející karoserii. Novinku tak identifikujete podle černého, nikoli chromového lemu masky, bočních prahů a spodní části nárazníku lakovaných v barvě karoserie, a ne v černé barvě, potažmo podle černé vložky difuzoru.

Unikátní prvky karoserie poté má ještě model M240i Coupé s pohonem všech kol, který nabídne lepší aerodynamiku i typická protažená boční zpětná zrcátka, dříve vyhrazená pouze pro čistokrevné plnotučné M modely.

Všechny varianty řady 2 Coupé si navíc lze vylepšit M paketem Pro, který přidává například zatmavená světla, černý spoiler, sportovní brzdy a výbavu navíc.

Foto: BMW

BMW M240i Coupé lze považovat za takové agilní bejby M2, které je cenově dostupnější, a to jak na pořízení, tak na servis.

Více displejů, méně tlačítek

Uvnitř výrobce ubral na fyzických ovladačích, protože nasadil modernější dvojici sdružených obrazovek pro přístrojový štít a infosystém, tedy i 2 Coupé navazuje na ostatní modernizované bavoráky. Součástí infosystému je rovněž inovované softwarové rozhraní, daleko více podobné klasickým tabletům.

Foto: BMW

Standardem je nově zploštělý volant, na přání vyhřívaný.

Mimo osvětlení se rozšířila nabídka volantů (mimochodem BMW má v nabídce asi 500 volantů napříč všemi modely), kdy standardem je nyní sportovní, na přání vyhřívaný, dole zploštělý. Standardem jsou dále anatomická sportovní sedadla s výhřevem.

Auto také přijede se schopností poloautonomního řízení druhé úrovně, s pokročilým parkovacím asistentem, balíčkem bezpečnostních systémů. Volitelně si pak můžete poručit například asistenta dálkových světel, palubní kameru s nahráváním, pokročilý adaptivní tempomat, prémiový audiosystém anebo tažné zařízení.

Foto: BMW

Manuální převodovka je u kupé řady 2 vyhrazena pro nabroušenou M2, a to za příplatek. Ostatní modely mají osmirychlostní automat.

Příplatkový paket Premium, dříve vyhrazený vozům BMW vyšší řady, přináší bezklíčový vstup, adaptivní LED lampy nebo bezdrátovou nabíječku, zatímco paket Innovation nabídne mimo dalších prvků praktický head-up displej. Pro M240i Coupé si pak můžete přikoupit paket s lepším chlazením motoru a většími brzdovými kotouči, pokud ho třeba chcete častěji potrápit na okruhu.

Šest důvodů k úsměvu

Vrcholovou motorizací značenou M240i Coupé je třílitrový řadový zážehový šestiválec o výkonu 374 koní, který zvládne zrychlení z nuly na sto za 4,3 sekundy, k tomu má pohon všech čtyř kol, adaptivní podvozek a další sportovní prvky.

Menší divočinou je pak řadový dvoulitrový zážehový čtyřválec naladěný na 156, 184 nebo 245 koní, díky čemuž auto zrychlí z nuly na sto za 8,7 sekundy, 7,5 sekundy, respektive za 5,9 sekundy u nejvýkonnější čtyřválcové varianty.

Foto: BMW

Vrcholovou motorizací je řadový šestiválec, nicméně nezapomnělo se ani na diesel.

Výrobce nezapomněl ani na diesel zastoupený 190koňovým dvoulitrem s 48voltovým mild-hybridem schopným zrychlit z nuly na sto za 6,9 sekundy.

Všechny modernizované modely řady 2 Coupé jsou vybaveny osmirychlostním automatem a na evropské trhy postupně zamíří od srpna s rodným listem z Mexika.

M2

Mnichovská učebnice sportovní jízdy M2 se rovněž dočkala modernizace, takže i nadále přijíždí se sportovní karoserií, unikátní grafikou předních volitelně adaptivních LED světlometů, ovšem nyní také s karbonovou střechou dodávanou za příplatek. Dalším detailem je, že nápisy a další drobné prvky karoserie výrobce po modernizaci vyvedl do černé barvy.

Rozrostla se i volba laků, takže se M2 dočkáte třeba ve žlutém, červeném, modrém, sytě modrém, světle šedém, tmavě šedém, zeleném nebo fialovém hávu. Vůz dostal do série také 19palcová kola dopředu a 20palcová dozadu, ovšem volitelně si můžete pořídit stejný průměr disků na obě nápravy.

Foto: BMW

BMW M2 je opět muskulární a designově agresivní. Navíc má mocnější šestiválec.

Modernizace kabiny se nesla v duchu řady 2 Coupé, takže se opět dočkáme modernějších sdružených displejů, ovšem o něco sportovnějšího volantu (za příplatek čalouněného umělým semišem) a anatomických sedadel, která lze opět za peníze navíc nahradit karbonovými skořepinovými, kam dáte i čtyřbodové bezpečnostní pásy vhodné na okruh.

Součástí výbavy je také specifický software umožňující širší jízdní nastavení, třízónová digiklima, bezdrátová nabíječka mobilů a balík bezpečnostních asistentů. Na přání vám pak výrobce dodá M2 s prémiovým audiem, střešním oknem nebo třeba head-up displejem.

Foto: BMW

Palubní deska nabídne modernější displeje a méně tlačítek. Dále zaujme třeba volant nebo anatomické sedačky.

Hlavním lákadlem je nicméně o 20 koní posílený zážehový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly, který je nyní naladěný na 480 koní. Standardem je osmirychlostní automat, který na zadní kola přenáší sílu 600 Nm, zatímco příplatkový šestirychlostní manuál s asistentem pro podřazování (automatické meziplyny) posílá na zadek o 50 Nm méně.

Oproti předfaceliftovanému modelu M2 jsou hodnoty zrychlení z nuly na sto nyní o 0,1 sekundy lepší, tedy 4,0 sekundy u automatu a 4,2 sekundy u manuálu. Maximální rychlost činí 250 km/h, ale s volitelným paketem ji lze zvýšit na 285 km/h. BMW M2 v každé variantě navíc na povel hlasitě uslyšíte, protože má sportovní výfuk s elektricky ovládaný klapkami.

Počítá se, že více než 40 % celkových prodejů M2 bude realizováno v Evropě, ovšem nejdůležitějšími samostatnými trhy budou Spojené státy americké následované Německem, Čínou, Velkou Británií a Japonskem. Na evropské trhy M2 postupně dorazí spolu řadou 2 Coupé od letošního srpna.

BMW řady 2 Coupé má českou základní cenu stanovenou na 1 115 400 Kč, zatímco dynamický model M240i Coupé stojí od 1 527 500 Kč. Vrcholová M2 se pak vejde pod dva miliony, konkrétně startuje od 1 879 800 Kč.

Načítám