Hlavní obsah

Nejkontroverznější kombík roku je tady! BMW M5 s batůžkem má famózní výkon, ale jeho váha vám nedá spát. Známe i českou cenu

Foto: BMW

Potřetí ve čtyřicetileté historii BMW M5 si zákazníci mohou vybrat ze dvou karosářských variant. Elegantní sedan doplňuje praktický kombík. Pořád s osmiválcem, ale vůbec poprvé do zásuvky.

Článek

Kombíkům se v nabídce BMW říká Touring a pětková řada s nimi začala od druhé generace, tedy v roce 1992. Až roku 2007 se ale praktičtějšího balení dočkala verze vůbec nejostřejší, tedy vrcholové „emko“. A tradice pokračuje do dnešních dní, kdy se představuje zbrusu nové BMW M5 Touring. S technikou, která v útrobách tohoto kousku nemá obdoby.

Už nějaký čas není tajemstvím, že BMW M5 má poprvé plug-in hybridní pohon, tedy ten, který kombinuje spalovací motor (v tomto případě osmiválec) s elektromotorem a nabíjí se ze zásuvky. Parametry kombíku nepřekvapivě vycházejí z nedávno představeného sedanu a jsou vážně působivé: výkon 727 koňských sil, točivý moment 1 000 newtonmetrů, zrychlení na stovku za 3,6 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. To jsou čísla hodná supersportů!

Ruku v ruce s tím však přichází i obrovská hmotnost auta. Všechna ta plug-in hybridní technika v útrobách něco váží, a tak se pohotovostní hmotnost kombíku zastavila na hodnotě 2 475 kilogramů. Je tedy o zhruba půl tuny těžší než předchůdce, vůči výchozímu sedanu nabral rovných 40 kilogramů.

Foto: BMW

Kufr pojme od 500 do 1 630 litrů a má rovnou ložnou plochu.

Rozměry jsou se sedanem shodné – 5 096 mm na délku a 1 970 mm na šířku. Stejně tak se vozy příliš neliší ani v oblasti designu. Zajímavé je, že oproti výrazné zelené se kombík představuje výhradně v tmavých barvách, dost možná proto, aby byl opticky štíhlejší.

Nové BMW M5 Touring obouvá standardně dvacítky vpředu a jednadvacítky vzadu, vybrat si však můžete z několika různých variant. To ostatně platí i pro desítku nabízených laků. Pokud by vám ani to nestačilo, stačí sáhnout do programu BMW Individual, kde máte na výběr až 150 dalších exkluzivních barviček.

I kabina je totožná se sedanem. Veškeré dění v interiéru nové „pětky“ se soustředí do dvou obrazovek opticky spojených v jeden celek. Fyzických tlačítek zůstalo jen nutné minimum, na středové konzole ale pořád nalezneme chytrý otočný ovladač obsluhující středový displej, takže si jej teoreticky vůbec nemusíte uťapkat.

Tajemstvím už není ani cena. Ostrý kombík začíná v Česku na částce 3 705 000 Kč, příplatek oproti sedanu je tedy symbolických dvaapadesát tisíc. Zákazníci mohu začít objednávat ve druhé polovině září, první kousky se u nás objeví v listopadu.

Načítám