Článek
Článek si můžete také poslechnout v audioverzi.
Modernizace současného Porsche 911 má být opravdu důkladná, vždyť ve Stuttgartu na ní údajně pracují už dva roky. Přinese osvěžený design, modernější kabinu a také jemně přepracovanou paletu zážehových šestiválců, které naštěstí pořád tvoří stěžejní základ motorové nabídky. Vůbec poprvé se ale objeví také hybrid.
O první elektrifikované verzi sporťáku se mluví už dlouho, přesto podrobné technické informace stále zůstávají tajemstvím. Podle zdrojů blízkých automobilce však půjde o samodobíjecí hybrid, tedy ten, který nemusíte strkat do zásuvky.
Hybridní 911 údajně dostane pohon všech kol s benzinovým šestiválcem roztáčejícím zadní kola a elektromotorem na přední nápravě. Energie získaná například brzděním se ukládá do nově vyvinuté lithium-iontové baterie. Přesná čísla prozradí Porsche později, ale tvůrci si údajně dali hodně záležet na tom, aby se celé ústrojí negativně nepodepsalo na pohotovostní hmotnosti auta.
S vývojem vozu pomáhali ti nejzkušenější. Porsche technologii tvořilo společně se svou divizí motorsportu a hlavně chorvatským elektrospecialistou Rimacem, ve kterém stuttgartská značka drží pětačtyřicetiprocentní podíl.
Vedle nového hybridu, který může být díky kombinované síle všech jednotek posazen na výkonnostním vrcholu, zůstanou v nabídce i „klasické“ šestiválce. O oturbení a síle jednotlivých verzí kultovního modelu se však značka nerozpovídala, počkat si musíme na oficiální premiéru.
Ta je naplánována na léto tohoto roku. Podle špionážních snímků kolujících po internetu lze předpokládat, že vůz dostane sofistikovanější chlazení s klapkami v předním nárazníku, upravené hlavní světlomety s technologií Matrix LED, ale třeba také novější zábavní systém uvnitř.
Takové inovace mají současný sporťák udržet při životě až do roku 2027, kdy se očekává příjezd nové generace. O čistě elektrické verzi nechtějí inženýři zatím nic slyšet, pořád věří alternativě v podobě e-paliv a plnotučným spalovacím motorům.