Hlavní obsah

Bestseller Volkswagenu v novém: Tiguan je uhlazenější, prostornější a vychytanější

Foto: Volkswagen

Po nedávno představeném devátém Passatu se nyní oficiálně odhaluje již třetí generace Tiguanu, globálně nejprodávanějšího modelu značky. Vítaných novinek je celá řada, základní koncept se však naštěstí nemění.

Článek

Když u Volkswagenu začínali připravovat třetí generaci Tiguanu, měli asi jednoduché zadání. Tiguan si totiž od jeho debutu v roku 2007 pořídilo již přes 7,5 milionu zákazníků a dosud si drží první místo prodejnosti mezi všemi modely VW. Základní koncept je tedy v pořádku. Ale bylo třeba napravit některé chyby z minulosti…

Tou hlavní je ovládání, protože se na něj snesla velká vlna kritiky od odborníků i zákazníků (pravda, minulého Tiguanu se to netýkalo, šlo o osmý Golf a jeho elektrické ID sourozence). Proto je tou největší, nejdůležitější a nejvymazlenější inovací nového Tiguanu multifunkční kolečko na středovém tunelu, které má vlastní displej (s možností „swajpování“) a umožňuje změnu nastavení hlasitosti audia, řidičského profilu, jízdního režimu nebo atmosféry interiéru (osvětlení a ozvučení kabiny).

Foto: Volkswagen

Magické ovládací kolečko je jednou z největších vychytávek nového Tiguanu. Z toho je jasně patrné, že se žádné radikální změny neodehrály…

Také se proměnil infotainment. Nejenže může mít nově displej s úhlopříčkou až 12,9“ (doplňující 15palcový digitální přístrojový štít), ale také má pevnou (a konfigurovatelnou) horní lištu s oblíbenými funkcemi a dolní lištu s nastavením klimatizace, celý zbytek plochy si pak můžete upravit dle vlastních preferencí pomocí widgetů jako u mobilního telefonu. Práce se systémem by tak měla být rychlejší a intuitivnější. Pokrokem je také podsvětlená ovládací lišta u paty infotainmentu (nastavení teploty a hlasitosti) a návrat klasických tlačítek na volant (místo dotykových plošek).

Foto: Volkswagen

Centrálním prvkem architektury palubní desky je 13palcový infotainment integrující všechny funkce a nahrazující spoustu tlačítek.

Na středovém tunelu navíc vznikla šikovná polička s indukčním nabíjením (o výkonu až 15 W a s aktivním chlazením) hned pro dva telefony vedle sebe (Passat umí pouze jeden, protože je jeho středový tunel užší) a velká úložná schránka kombinovaná s držáky nápojů, mezi nimi pak trůní zmíněný multifunkční otočný ovladač. Tolik volného prostoru vzniklo díky tomu, že nový Tiguan je (stejně jako Passat) dostupný už jen s automatickou převodovkou, jejíž volič se přesunul vpravo pod volant.

Foto: Volkswagen

Tiguan a Passat už jen s automatem. Volič pod volantem vytvořil volný prostor na středovém tunelu, kde se nyní mohou nabíjet hned dva telefony vedle sebe a zbude místo i pro držáky nápojů.

Nemění se však to, že pod kapotou bude stále nabízet osvědčený mix benzinových a dieselových motorů, k nimž přibude druhá generace plug-in hybridní jednotky s novým spalovacím motorem (1,5 TSI), vyšším kombinovaným výkonem (204 nebo 272 koní), větší baterií (18,5 kWh místo dřívějších 10,6 kWh) a delším elektrickým dojezdem (až 100 km). Konfigurace výkonu si můžete přehledně prohlédnout v tabulce níže.

Systém pohonuVýkon (kW/k)PřevodovkaDruh pohonu
Plug-in hybridní pohony
eHybrid150/2046stupňová eDSGPřední kola
eHybrid200/2726stupňová eDSGPřední kola
Mild hybridní pohon
1.5 eTSI96/1307stupňová DSGPřední kola
1.5 eTSI110/1507stupňová DSGPřední kola
Přeplňované zážehové motory
2.0 TSI150/2047stupňová DSG4MOTION
2.0 TSI 4MOTION195/2657stupňová DSG4MOTION
Přeplňované vznětové motory
2.0 TDI110/1507stupňová DSGPřední kola
2.0 TDI 4MOTION142/1937stupňová DSG4MOTION

Tiguan také bude těžit z vylepšeného adaptivního podvozku DCC Pro s dvouventilovým řešením umožňujícím zvlášť regulovat kompresi a odskok, což zjednodušuje přesné naladění jemné charakteristiky chování vozu. Další porci pohodlí přinesou nová ergonomická sedadla nastavitelná elektricky ve 14 směrech, vyhřívaná i odvětrávaná (včetně automatického nastavení podle klimatizace a vnější teploty) a vybavená masážní funkcí (s 10 tlakovými body v opěradle).

Foto: Volkswagen

Nový Tiguan na své palubě přiváží víc komfortu.

Dalším vylepšením je nejnovější generace jízdních asistentů, které kromě zabraňování haváriím a udržování jízdy v pruhu bezpečnou rychlostí přinášejí také pokročilejší automatické parkování, jenž zvládne zaparkovat (i vyparkovat) do podélného i příčného místa – dokonce i na dálku pomocí mobilního telefonu nebo podle paměti (dokáže zopakovat manévr na trase až 50 metrů, a to pro pět parkovacích míst).

Poslední horkou novinkou (navíc specifickou pro Tiguan) jsou propracované HD LED Matrix čelní světlomety – za jejich krycím sklem se skrývá 19 200 mikropixelů, které dokážou velmi precizně odclonit ostatní dopravu při zapnutých dálkových světlech, přisvítit do zatáček, osvítit jízdní pruh pro lepší orientaci nebo zvýraznit chodce či zvířata, abyste se vyhnuli hrozící kolizi. Třešničkou na dortu jsou pak světelné animace při odemykání/zamykání vozu a možnost změnit grafiku zadních světel z přednastavených variant.

Foto: Volkswagen

Tiguan má nejpokročilejší techniku světel z celého výrobního programu VW.

Tiguan je tedy po všech stránkách vylepšený, základní koncept se však nijak radikálně nezměnil. Novinka je přibližně stejně velká jako předchůdce a rozdíly ve vnitřním prostoru jsou minimální (těch 37 litrů kufru navíc si sotva všimnete). Někteří zákazníci by ale mohli oplakávat sedmimístný Tiguan Allspace, který v třetí generaci nebude – místo něj dorazí větší sedmimístné SUV (mohlo by jít o evropskou verzi obřího Atlasu).

Nový TiguanKončící TiguanRozdíl
Délka4 539 mm4 509 mm+30 mm
Šířka1 842 mm1 842 mmx
Výška1 639 mm1 635 mm+4mm
Rozvor2 680 mm2 680 mmx
Objem kufru652 l615 l+37 l

Také karoserie není zásadně odlišná, jen je místo ostrých hran předchůdce tentokrát více uhlazená (všimněte si chybějící masky chladiče, vstup vzduchu je již pouze v nárazníku), aby snáz krájela vzduch a šetřila tak veledůležité gramy CO2 (Cd má hodnotu 0,28, dříve 0,33). Tiguan by tedy ve vyšších rychlostech mohl být ještě úspornější a tišší.

Nový Volkswagen Tiguan je tedy nyní ještě propracovanější a dotaženější a mělo by se s ním příjemněji žít. Jestli se tyto předpoklady naplní, zjistíme až v únoru, kdy se naplno rozjede výroba a první auta dorazí k zákazníkům.

Českou cenu zatím neznáme, Volkswagen však slibuje základní cenovku o chlup nižší než u Passatu, konkrétně těsně pod hranicí 900 tisíc korun. Jakmile budeme mít v ruce český ceník, budeme vás hned informovat.

Načítám