Hlavní obsah

Benzin, co jezdí za „pět na sto“: Opel Astra má novou vychytávku snižující spotřebu. Ale dost si za ni připlatíte

Foto: Opel

Opel Astra si stále drží status auta pro normální lidi, proto se nabízí jako hatchback, ale i jako kombík. A pokud vychytáte nějakou tu akci, dají se astry koupit za rozumné peníze. Jakožto další člen rodiny Stellantis ovšem dostal i tento model jednu vychytávku, která mu pomáhá srazit spotřebu až o 14 %. O co jde?

Článek

Astra je pro Opel něco jako Golf pro Volkswagen, tedy zcela klíčový a ve velkém prodávaný model. Stojí sice na stejné platformě jako třeba Peugeot 308, nicméně Astra si jde svou cestou, a nutno říct, že vůbec ne špatnou.

Aktuálně se vozidlo prodává v ryze spalovacím, plug-in hybridním a v čistě elektrickém provedení, přičemž nyní do rodiny přibývá 48voltový mild-hybrid, který umožňuje v nízkých rychlostech jízdu čistě na elektřinu.

Tyto motory Stellantis nasadil už dříve, např. u předchozího modelu 3008 a 5008, stejně tak v nových generacích těchto SUV lvů, nicméně aktuálně tato motorizace rozšiřuje portfolio Opelu Astra.

Konkrétně jde o zážehový tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 136 koní a točivým momentem 230 Nm, který spolupracuje výhradně s šestirychlostní automatickou převodovkou, do níž je integrován elektromotor o výkonu 28 koní a síle 55 Nm.

Foto: Opel

Mild-hybrid nabídne vyšší výkon a nižší spotřebu.

Díky tomu umí vozidlo efektivněji zrychlovat, regenerativně zpomalovat, v nízkých rychlostech dokonce jezdit na elektřinu, přičemž výsledkem má být rovněž snížení spotřeby o 14 % oproti neelektrifikovanému provedení. Opel udává kombinovanou spotřebu 5,0 l / 100 km pro hatchback a 5,1 l pro kombi Sports Tourer.

Realita by papírovým předpokladům nemusela být daleko, protože běžně Astra 1.2 Turbo jezdí reálně okolo 6 litrů na sto, takže ta mild-hybridní by to mohla zvládnout o 0,8 litru úsporněji. Hybridní Astra také zvládne zrychlení z nuly na sto za 9 sekund a nejvýše to rozpálí na 210 km/h.

Připomene, že v Česku Opel Astra s motorem 1.2 Turbo přijíždí v základu se solidní výbavou zahrnující např. LED lampy, adaptivní tempomat, bezklíčový start, 10palcový displej infosystému a přístrojového štítu nebo 16palcové liťáky. Hatchback startuje na částce 549 990 Kč, zatímco kombík označený Sports Tourer stojí 599 990 Kč.

České ceny mild-hybridu zatím nejsou známé, nicméně rozdíl v ceně benzinového a mild-hybridního pohonu je na německém trhu v přepočtu 95 000 Kč (část rozdílu dělá automatická převodovka hybridu, reálný rozdíl srovnatelných verzí tak bude kolem 45 tisíc), což je poměrně dost peněz za o kapku menší spotřebu a lehce vyšší výkon. Na druhou stranu mild-hybrid snižuje emise, takže do budoucna možná půjde o jedinou možnost, jak mít Astru s klasickým benzinovým motorem za dostupné peníze.

Načítám