Hlavní obsah

Bentley se s dvanáctiválci rozloučí epickým grand tourerem

Foto: Bentley

Dost možná poslední Bentley s plnotučným dvanáctiválcem bude vycházet ze strhujícího konceptu EXP 100 GT

Exkluzivní divizi vyrábějící zakázkové malosériové modely má už dnes celá řada výrobců. Jedním z nich je i britská značka Bentley se svou speciální divizí Mulliner. Ta před časem představila opulentní grand tourer bez střechy jménem Bacalar, připravuje se však další vůz z programu Mulliner pro náročné klienty, a podle Bentley by dost možná mohlo jít o poslední Bentley s dvanáctiválcovým motorem!

Článek

Typ Bacalar byl velmi výrazný – více než pětimetrové dvoudveřové GT bez střechy je cokoliv, jen ne nenápadné. Bentley momentálně pracuje na podobném výtvoru, tentokrát však nepatrně decentnějším, který by měl ve velkém vycházet z konceptu EXP 100 GT, který vidíte na fotografiích. Ba co víc – pravděpodobně půjde o poslední Bentley, které bude pohánět přeplňovaný W12.

Foto: Bentley

Bentley vidí budoucnost příštích modelů v elegantní splývavé siluetě, hranaté masce, vyboulených blatnících a štíhlých světlometech – tak jako na konceptu EXP 100 GT

Bacalar vznikl v pouhých 12 exemplářích, budoucí grand tourer se střechou bude trochu „méně exkluzivní“, neboť má vzniknout v počtu téměř masových 25 kusů. Mimo jiné by mohlo jít o zajímavý prostředník mezi spalovacími a elektrickými vozy Bentley, neboť „produkční EXP 100 GT“ má být vlaštovkou nového designového jazyka, který bude v budoucnu aplikován na pozdějších modelech s elektrickými motory.

Jinými slovy – budoucností Bentley budou o něco hranatější a agresivnější tvary, obří maska chladiče, která je už teď beztak v módě, a velmi štíhlá a široká LED světla vpředu i vzadu, která vůz opticky rozšiřují. Nesmějí chybět ani obří nízkoprofilová kola.

Foto: Bentley

Vedoucím projektu bude Andreas Mindt, autor strhujícího konceptu Hunaudieres z roku 1999

Vedoucím projektu bude Andreas Mindt, který je zodpovědný za úchvatný koncept Hunaudieres z konce minulého milénia – ten se nikdy nedostal do výroby, přesto však sehrál významnou roli při vzniku Bugatti Veyron. I zde můžeme vidět určité designové paralely jako široký postoj, mohutné zakulacené blatníky, výraznou masku chladiče a poměrně malé světlomety.

Technika plánovaného exkluzivního grand toureru zní více než lákavě. Pod kapotu se totiž má nastěhovat 6,0l dvakrát přeplňovaný W12 o výkonu 650 koní a 900 Nm, který známe z typu Continental GT Speed. Ten je schopen s tímto jaderným reaktorem pod kapotou zrychlit na stovku za 3,6 sekundy a uhánět až 335 km/h. U kupé z divize Mulliner tedy očekávejme velmi podobné výkony.

Kromě pohonného ústrojí z Continentalu GT Speed se počítá i s jeho přitvrzeným podvozkem, upraveným šasi a výkonnějšími brzdami, takže patrně „zdědí“ sportovní geny typu GT Speed. Cena exkluzivního grand toureru by měla údajně začínat na omračující částce 1,5 milionu liber, tedy 44,6 milionu korun dle aktuálního kurzu. Rozloučení s mocným W12 tedy v podání Bentley bude velmi exkluzivní.

Načítám