Hlavní obsah

Automobilový ráj pro milovníky Porsche: Na unikátní akci v Česku se za víkend vystřídalo 70 sporťáků

Foto: Tomáš Bělada

Druhý ročník automobilové slavnosti Cars & Coffee přinesl atraktivní podívanou pro všechny fanoušky značky Porsche. A také několik vystavených specialitek.

Článek

Na jaře minulého roku vznikl nápad na nevšední slavnost pro všechny milovníky vozů Porsche. A tak se začala rýsovat akce Cars & Coffee, která se po loňské úspěšné premiéře znovu vrátila letos začátkem prázdnin v malebném prostředí zámku Liblice. A i tentokrát bylo na co koukat, vždyť se na akci během celého víkendu vystřídalo na sedmdesát vozů!

Samotná akce proti loňsku rozšířila program i o takzvanou promenádu, která přinesla atraktivní průřez kompletní historií automobilky. Součástí víkendové události byl i diskuzní panel, kde o jednotlivých produktech stuttgartské značky zaznělo mnoho zajímavých faktů i méně známých informací. Hlavně se ale událost nesla v pohodové motoristické atmosféře, aby si každý z návštěvníků přišel na své.

Foto: Tomáš Bělada

Počtem a hodnotou vystavených vozů je Porsche Cars & Coffee jednou z nejvelkolepějších automobilových událostí u nás.

Vzácné kusy historie

Není divu, že se objevilo i několik specialitek. Například Porsche 911 Speedster „G Modell“, vůz vycházející z kabrioletu, který však prošel mnoha zásadními úpravami. Došlo k odstranění zadních sedaček, které nahradil aerodynamický kryt v barvě karoserie. Poznávacím znamením je také nizoučké přední okno ve stylu legendární 356 Speedster. Celkem bylo zhotoveno pouze 2 104 vozů, z nichž většina (včetně vystaveného) se širokou karoserií zvanou Turbo Look.

Do Liblic si našla cestu i jedna z vůbec prvních zhotovených 911 s převodovkou Sportmatic – technickým základem manuální převodovka, avšak bez spojkového pedálu. Ten je nahrazen kombinací měniče točivého momentu a spojkou ovládanou podtlakem. Čtyři kvalty převodovky řidič sice mění manuálně, ale odpadla práce se spojkou. Zároveň se vůz díky měniči umí rozjet i na vyšší převodové stupně.

Ukázalo se také Porsche 928, první a poslední sportovní vůz, který si vysloužil titul Auto roku. Od všední produkce se odlišoval hlavně použitím materiálů, vždyť celá příď byla z hliníku a ve výrobě vydržela od roku 1978 až do roku 1991. Vystavený kousek byl poslední variací, již poháněl 5,4litrový osmiválec. Právě v této konfiguraci bylo auto držitelem dálkového rychlostního rekordu, kdy zvládlo za čtyřiadvacet hodin ujet 6 377,25 km, což znamenalo průměrnou rychlost 265,72 km/h.

Příští rok znovu!

A takto bychom mohli pokračovat dál a dál. Pokud byste si plejádu modelů Porsche chtěli prohlédnout na vlastní oči, máme pro vás dobrou zprávu. Událost Cars & Coffee se uskuteční i v příštím roce, přičemž organizátoři slibují několik dalších inovací.

Pozvání obdrží i spřátelené Porsche kluby z okolních zemí Evropy, diskuzní panel obohatí insideři ze Stuttgartu, zvýší se celková kapacita akce a chystá se i bohatý doprovodný program. Těšíme se!

Související témata:
Načítám