Článek
Uzavření závodu se očekávalo, protože mluvčí v listopadu uvedl, že společnost nemůže najít kupce pro svůj bruselský závod, který se potýká s problémy.
„Rozhodnutí uzavřít bruselskou továrnu je bolestivé. Pro mě osobně to bylo nejtěžší rozhodnutí, jaké jsem kdy musel ve své profesní kariéře učinit,“ uvedl člen představenstva Audi a šéf výroby Gerd Walker.
Belgická média v říjnu informovala, že mezi zájemci o bruselský závod je čínský výrobce elektromobilů Nio. Generální ředitel Nio William Li ale popřel, že by společnost měla v plánu závod získat.
Závod v Bruselu má téměř 3 000 zaměstnanců. Vyrábí se zde pouze velké elektrické SUV Q8 e-tron - loni jich bylo 50 000.
Automobilky masivně investovaly do kapacit a vývoje technologií. Těžce je tak zasáhla nižší poptávka po elektromobilech, než se očekávalo. Audi začátkem tohoto roku varovala, že její prodej letos klesne, protože pracuje na zavádění nových modelů a zároveň snižuje náklady.
Volkswagen naposledy uzavřel svůj závod v Pensylvánii, a to v roce 1988. Začátkem září ale společnost varovala, že by mohla uzavřít některé závody hlavní značky VW v Německu, protože hledá způsoby, jak ušetřit dalších několik miliard eur. V současnosti se spekuluje, že by mohly být uzavřené tři německé závody. Pokud se tak stane, bylo by to první ukončení výroby v Německu v 87leté historii automobilky.
Do koncernu Volkswagen patří i česká automobilka Škoda Auto, které se ale na rozdíl od značky VW daří. Na konci října uvedla, že celosvětově za tři čtvrtletí zvýšila meziročně výrobu o 5,3 procenta na 780 500 vozů. Vedoucí plánování lidských zdrojů společnosti Škoda Auto Štěpán Lacina koncem listopadu řekl, že automobilka nyní neplánuje propouštění kmenového personálu, snižování stavů se má týkat pouze agenturních pracovníků.