Článek
Světový pohár FIS v alpském lyžování v rakouském Kitzbühelu by fanoušky aut asi jindy nechal chladným. Jenže právě tady představuje Audi svůj zbrusu nový koncept Q6 e-tron off-road. Nejenže se tady fanouškům ukáže, ale dokonce se předvede v akci!
Nový koncept budí respekt na první pohled. Není se co divit, jen světlá výška si polepšila o 160 milimetrů, o 250 mm narostl rozchod. Připočtěme k tomu terénní pneumatiky, dobrodružný vzhled, vychytávky typické pro off-roadové speciály a dostáváme auto, které bude mimo zpevněný asfalt jako doma.
Pomyslnou třešničku na dortu představují portálové nápravy. Ty všední dokážou podle Audi zvýšit točivý moment na kolech o dvacet až třicet procent. Řešení čtyř kruhů však slibuje až padesát procent, díky čemuž mohou všechna kola dodat po dobu deseti sekund maximální točivý moment 13 400 newtonmetrů! Standardně je to přitom „jen“ 4 400 Nm.
Speciál, který ženou vpřed dva elektromotory (jeden na každé nápravě) o systémovém výkonu 380 kW, tak zvládne až 45% stoupání. Jediným omezením je snížená maximální rychlost, ale předpokládáme, že 175 km/h je pro elektrický off-road pořád plně dostačujících.
„Koncept Q6 e-tron off-road je reinterpretací quattra. Model ukazuje potenciál, který platforma PPE nabízí pro všechna budoucí elektrická vozidla,“ pochvaluje si generální ředitel Audi Gernot Döllner. Sériový elektromobil Audi Q6 je prvním autem čtyř kruhů postaveným na této architektuře, další budou co nevidět následovat.
O odvozeném produkčním off-roadu zatím nepadlo ani slůvko, vedení značky se ale nechalo slyšet, že se „velmi těší na zpětnou vazbu zákazníků“. Že by tento netradiční produkt opravdu měl šanci na výrobu, a vyzval tak třeba kultovní třídu G (nyní rovněž elektrickou)? Nechme se překvapit…