Článek
Audi TT to nemá u vášnivých fanoušků automobilů lehké nejenom v případě první generace. Je to hlavně kvůli tomu, že „té-téčko“ je předokolka (nebo u silnějších verzí čtyřkolka). Základ první generace je zašifrován do interního kódu PQ24, což je Golf IV nebo první generace novodobé Octavie. A popravdě, jízdní vlastnosti trochu kulhaly za jinak originálním a nadčasovým designem.
Nyní je TT zase někde jinde a platí, že s verzí RS si hodně užijete i na závodním okruhu. Pořád to ale pro spoustu motoristických nadšenců není to správné sportovní kupé s poháněnou zadní nápravou.
V rámci oslav – 24 let od představení první generace – nyní ingolstadtská automobilka představila TT RS Coupé iconic edition. Všechny vozy budou mít karoserii lakovanou šedým lakem Nardo. Ten pěkně kontrastuje s černými detaily a maskou chladiče v téže barvě. Zadní okna jsou černě tónovaná a je zde přilepen malý nápis „iconic edition“.
Černá jsou i kola. Standardně pro model TT RS mají rozměr 20 palců. Pro limitovanou edici se nabízejí ve specifickém sedmipaprskovém designu a mají i černé brzdové třmeny.
Sportovní sedadla RS mají dvoubarevné čalounění – kombinaci šedé kůže Nappa a černé Alcantary na sedácích. Prošívání je žluté a ani na předních sedačkách nechybí ani vyšitý nápis „iconic edition“. Páka voliče převodovky má pořadové číslo (x/100).
Limitovaná edice nepřináší vyšší výkon motoru 2.5 TFSI. Unikátní pětiválec tak poskytuje nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 Nm. Zrychlení 0–100 km/h se odehraje během pouhých 3,7 sekundy.
Zákazníci mohou začít objednávat speciální edici v průběhu letošního října. Už známe i prodejní cenu pro domácí trh a i na poměry Audi je hodně odvážná. V Německu bude Audi TT RS Coupé iconic edition nabízeno za 113 050 eur (zhruba 2,8 milionu korun).
Cena pro Česko ještě nebyla stanovena. První vozy budou předány zákazníkům v prvním čtvrtletí příštího roku.