Hlavní obsah

Audi Q5 má sexy brášku: Q5 Sportback přijíždí s větší elegancí a sportovním nádechem, aniž byste přišli o praktičnost

Foto: Audi

Po praktičtější variantě SUV Q5 se představuje i jeho elegantnější verze Q5 Sportback určená těm, co nestěhují každý týden pračku, ale spíš se na své auto rádi dívají – nejlépe zezadu.

Článek

Tedy novému Audi Q5 to moc sluší i zepředu, působí dospěle, hodnotně a s „přivřenýma očima“ tenkých hlavních světlometů (na přání s Matrix HD LED technikou) kombinovaných s velkou maskou Singleframe také docela přísně. Ale zezadu je Sportback prostě sexy – klesající linie střechy zakončená jemnou odtrhovou hranou a linkou LED světel (na přání technika OLED) je prostě parádní.

Foto: Audi

Designéři se do toho položili ještě víc než u minulé Q5 Sportback, výsledkem je dynamičtější profil a sportovnější dojem.

Splývavá záď by měla pomáhat také aerodynamice (a tím nižší spotřebě), ale Audi se nepochlubilo žádnými čísly, takže rozdíl mezi normální Q5 a Q5 SB asi nebude nijak zásadní (což je pochvala pro propracovanou aerodynamiku výchozí Q5). Velký rozdíl však není ani v objemu kufru – Q5 se totiž chlubí 515 litry, Q5 SB se svými 470 litry však příliš nezaostává. Velký rozdíl není ani po sklopení druhé řady sedadel (1 415 vs. 1 388 l).

Jinak jsou obě auta prakticky stejná. Takže jen připomeneme, že základem je supermoderní platforma PCC (pro prémiové modely se spalováky) umožňující nasazení té nejmodernější techniky – pokročilé 48V mild-hybridní spalováky MHEV plus (pro 204koňový diesel a 367koňový V6 v SQ5; další variantou je 204koňový benzin bez MHEV) nabízející vyšší elektrický výkon (24 k a 230 Nm) a umožňující delší jízdu na elektřinu, sofistikované jízdní asistenty a další.

Foto: Audi

Kolik displejů je moc displejů?

Kabina je pěkně uhlazená a decentně vyšperkovaná, jak jsme u nových audi zvyklí. V centru pozornosti je zakřivený panel integrující 11,9palcový digitální přístrojový štít a 14,5palcovou dotykovou obrazovku infotainmentu. Na přání je k dispozici ještě další 10,9palcová dotyková plocha před spolujezdcem nebo také head-up displej.

Nové Audi Q5 Sportback tak nepředstavuje žádný radikální odklon od základní Q5, jen stejný recept prezentuje s větší porcí vizuálního dramatu a přitažlivosti bez většího zásahu do praktičnosti. Můžete si tak vybrat čistě podle toho, která verze se vám líbí víc…

Ceník nového Audi Q5 startuje v přepočtu na 1,3 milionu korun, vrcholné SQ5 začíná na dvou milionech. Ceny Sportbacku budou vyšší patrně jen o pár desítek tisíc korun. První auta by k zákazníkům měla dorazit v prvním kvartálu roku 2025.

Související témata:
Načítám