Hlavní obsah

Audi přichází s revoluční změnou: Nová A5 už nebude jako dřív, ale vůbec to nevadí. Pořád má poctivé motory včetně V6

Foto: Audi

Audi se rozhodlo zásadně přeskládat označování svých modelů. Dříve by možná představení nového Audi A5 takové pozdvižení nevzbudilo, teď je ale všechno jinak. Koukáme totiž na pokračovatele oblíbené A4…

Článek

Že jste se v tom trochu ztratili? Pomůžeme. Audi od roku 2024 mění značení svých modelů. Rozhodující už není jen velikost, respektive třída, ale také druh pohonu. Sudá čísla za áčkem zůstávají vyhrazena elektromobilům, lichá kouskům se spalovacími motory. Ač tedy na fotkách vidíte pokračovatele dosavadní A4, v nové generaci se jmenuje A5.

Novinku tak pořídíte ve dvou karosářských variantách – coby sedan i kombík. Ale nenechte se zmást. Ač se Němci drží tradičního označení sedan, víko kufru se otevírá společně s oknem, fakticky jde tedy o liftback. Obě verze lákají na rozsáhlé designové úpravy a svalnatější vzhled, celkově ale proměna působí spíše evolučním dojmem a pořád skvěle zapadá do současného portfolia Audi.

Foto: Audi

Interiér nepřekvapí. Prim hrají displeje.

To uvnitř už jsou změny rozsáhlejší. Vytříbené materiály a důraz na zpracování jsou samozřejmostí. Nové je však pracoviště řidiče, které čítá digitální budíky a obrazovku infotainmentu spojené v jeden celek (tak jako to dnes dělá valná většina výrobců). Ty lze navíc doplnit o další displej před spolujezdcem.

Co je důležitější, pod kapotou A5 pořád najdeme plnotučné spalovací motory spojené vždy s automatickou převodovkou. Základ představuje benzinový dvoulitr s výkonem 150 koní. Ten silnější má 204 koní a na přání i pohon všech kol, což do puntíku platí i pro dvoulitrový turbodiesel.

Foto: Audi

A5 dostává digitální LED světla vpředu a druhou generaci OLED svítilen na zadním konci. Ty umějí komunikovat s ostatními auty prostřednictvím funkce Car-to-X.

A ano, v nabídce najdeme i sportovní verzi S5. Ta už disponuje třílitrovým šestiválcem o výkonu 367 koní, novinkou je turbo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a technologie MHEV plus.

Mild-hybrid se 48V sítí je teď mnohem propracovanější, má nový generátor PTG s krátkodobou 24koňovou podporou spalovacího motoru a možností manévrování či parkování pouze na elektrický pohon. Kromě vrcholového šestiválce najdeme shodný elektrický doping také u dieselu. V obou případech nejenže pomáhá spalováku, ale také snižuje emise a spotřebu.

Nové Audi A5 a S5 vstoupí na český trh v listopadu letošního roku, objednávky odstartují v průběhu tohoto léta, kdy se dozvíme také podrobné české ceny. Zatím víme jen to, že doma v Německu startuje novinka na částce 45 200 eur, což je v přepočtu necelých 1 150 000 Kč.

Související témata:
Načítám