Hlavní obsah

Audi A8 má po faceliftu – Je reprezentativnější a luxusnější

Foto: Audi

Současné Audi A8 se nachází v polovině životního cyklu, a tak se představuje s evolucí zaměřenou na modernější styling, nové barevné možnosti a nové technologie v luxusním interiéru. Se zatím výhradně benzinovými motorizacemi se také poprvé ukáže se sportovním paketem S Line a nejluxusnější variantou Horch pro čínský trh.

Článek

Oblíbená limuzína Audi A8 se v aktuální čtvrté generaci prodává již od roku 2017, a zatímco se Audi zaměřuje na budoucí uvedení plně elektrického nástupce, zachovává svou vlajkovou loď konkurenceschopnou a v polovině životního cyklu představuje omlazení pro celou rodinu modelů A8. Vrcholná limuzína značky totiž už nějaký čas bojovala s novějšími tradičními rivaly – faceliftovaným BMW řady 7 a novým Mercedesem-Benz třídy S.

S modernizovaným stylingem je faceliftované Audi A8 okamžitě rozpoznatelné jako nejimpozantnější a nejluxusnější Audi současnosti a je více reprezentativní než dříve. Vpředu je nová mřížka chladiče s rozdílnou povrchovou úpravou variant A8, A8 L a S8, přepracovaný nárazník s většími sacími otvory a chromovým orámováním a nové výraznější světlomety s technologií Digital Matrix LED, z nichž každý je tvořen 1,3 milionu mikrozrcadel.

Foto: Audi

Limuzína Audi A8 po faceliftu se poprvé představuje se sportovním paketem S Line

Z boku je nové Audi A8 téměř identické s předchůdcem a nejlépe vyniknou nové designy kol o rozměrech od 18 do 21 palců. Nejjemnější designové změny jsou pak v zadní části, kde jsou standardem digitální zadní světla s organickými světelnými diodami (OLED), volitelnými světelnými podpisy a funkcí indikace, zintenzivňující jas světlometů, pokud se někdo přiblíží za vůz ve vzdálenosti dvou metrů nebo méně.

Samozřejmostí je také aktualizovaná paleta barev, a díky chromovému exteriérovému balíčku se modernizovaná A8 výrazně leskne. Poprvé se Audi A8 představuje také s volitelným paketem S Line, který mu umí dodat dynamičtější vzhled. Inspiruje se přitom vrcholnou verzí S8 se sportovním stylingem se zadním difuzorem a čtveřicí výfukových koncovek.

Foto: Audi

Vrcholné Audi S8 má vyjma vyššího výkonu také prediktivní adaptivní odpružení, sportovní diferenciál a řízení všech kol

V interiéru se Audi zaměřuje především na cestující na zadních sedadlech a přináší jim dvojici 10,1palcových displejů pro ovládání komfortních a zábavních systémů, Matrix LED lampičky na čtení a audio Bang & Olufsen Advanced Sound System se zesilovačem o výkonu 1 920 W a 23 reproduktory. Vpředu na palubní desce pak nechybí 10,1palcový virtuální kokpit a 8,6palcový dotykový displej s nejnovějším infotainmentem Audi MIB3.

Horch se vrací, ale pouze pro Čínu

Audi představuje novou A8 také ve verzi Horch, vycházející z vlajkového prodlouženého modelu A8 L. O návratu slavné luxusní značky, konkurující Maybachu, se často diskutovalo, ale na evropský trh se zatím nepodívá. Audi A8 ve verzi Horch je o dalších 120 milimetrů delší než dlouhá verze L s prodlouženým rozvorem. Audi A8 L Horch nabídne ještě luxusnější interiér a pouze mild-hybridní šestiválec, přibližně odpovídající základní evropské motorizaci 55 TFSI. Číňané preferují komfort a vysoký výkon není na tamním trhu vyžadován.

Audi rovněž připomíná a zdůrazňuje rozsáhlou individualizaci luxusního interiéru – zákazníci si mohou přizpůsobit vnitřek vozu svému vkusu, ať už z hlediska barevných kombinací nebo zvolených materiálů. K dispozici je více druhů sedadel a vrcholnou volbou jsou zadní relaxační sedadla s masážemi zad, osmnácti pneumatickými polštáři a opěrkou pro nohy na zadní straně sedadla spolujezdce, která jsou určena výhradně pro prodlouženou variantu A8 L.

Foto: Audi

Nejluxusnější variantou je Audi A8 L Horch, dostupné pouze na čínském trhu

Nabídka motorizací se pro modernizované Audi A8 v tuto chvíli omezuje pouze na benzinové jednotky a skládá se z motorizací 55 TFSI quattro (3.0 V6), 60 TFSI quattro (4.0 V8) a vrcholné provedení S8 se silnějším vidlicovým osmiválcem 4.0 TFSI. Všechny motory jsou výhradně spojeny s osmistupňovým automatem, pohonem všech kol quattro a 48voltovou mild-hybridní technologií.

Základní šestiválec 55 TFSI v Evropě produkuje 340 koní (250 kW) a 500 Nm, přičemž v Číně se bude prodávat i slabší varianta s 286 koňmi (210 kW). Standardní osmiválec 60 TFSI pak nabídne 460 koní (338 kW) a 660 Nm a nejlepší verze S8 se chlubí výkonem 571 koní (420 kW), točivým momentem 800 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, prediktivním aktivním odpružením, sportovním diferenciálem a dynamickým řízením všech kol.

Populární třílitrový šestiválcový turbodiesel 50 TDI se v modernizovaném Audi A8 představí až později, stejně jako plug-in hybridní pohon. V Evropě se faceliftované Audi A8 začne prodávat v prosinci letošního roku, ale oficiální česká cena zatím nebyla zveřejněna.

Související témata:
Načítám