Článek
Sedan a kombi žijí bok po boku již od samotného počátku v roce 1994, kdy Audi přejmenovalo řadu 100 na A6. Vlastně je překvapivé jen to, že Avant byl tentokrát představený jako první, ale prý ho teď zákazníci mají o trochu raději (i přes všechna ta SUV). Bez limuzíny by to však nešlo, a tak ji tu máme. Pojďme se na ni podívat zblízka.
A začneme vzadu, protože jedině tam se odehrály nějaké změny. Místo elegantní zádě ve stylu shooting brake je tu nyní elegantní záď ve stylu… no, limuzíny, samozřejmě. Vlastně to úplně samozřejmé není, protože s definitivním koncem A7 Sportback mohla mít A6 zadek klidně splývavější a „sportovnější“. I tak si nové tvary více rozumí s proudícím vzduchem než u Avantu – součinitel klesl na hodnotu 0,23 (kombík má 0,25), což z nové A6 v sedanu dělá nejaerodynamičtější Audi se spalovacím motorem v historii značky.

Sedan je samozřejmě o trochu reprezentativnější než kombi, uhlazené tvary jeho karoserie si také lépe rozumí s proudícím vzduchem.
Pod výklopným víkem se ukrývá prostor o objemu 492 litrů, což je o něco méně než u současného Avantu (503 l), ale také méně než u předchozího sedanu (530) – přitom je nová generace o 60 mm delší (při stejném rozvoru). U pětimetrové limuzíny se aspoň nezapomnělo na praktičnost, opěráky zadních sedadel jsou totiž sklopné v poměru 40 : 20 : 40.

Na sedanu víc vyniknou podivná zadní světla – tedy pokud si nevyberete tmavý lak, který je naopak zase ukryje.
No, a to je v podstatě vše, čím se odlišuje od Avantu. Ale že jste to vy, tak si shrneme základní fakta: A6 je postavená na nové platformě PPC pro koncernová auta se spalováky (stejně jako A5 a Q5), a může se tak pochlubit nejnovějšími technickými vychytávkami, jako jsou zcela nové Matrix LED světlomety a OLED 2.0 koncová světla (se 198 jednotlivými segmenty v každém světle, denní svícení vpředu je tvořeno 48 segmenty v každém světle), vzduchový podvozek nebo natáčecí zadní náprava.

Máte rádi displeje? V A6 si jich užijete do sytosti – před řidičem je přístrojový panel s úhlopříčkou 11,9 palce (s možností doplnění průhledovým displejem), uprostřed je 14,5palcový dotykový infotainment a na přání může spolujezdec před sebou mít ještě další 10,9palcový displej.
V kabině si kromě mimořádného prostoru, komfortu (nová A6 je prý o 30 % lépe odhlučněná než předchůdce) a výbavy budete moci užívat také displeje (v kabině nové A6 můžete mít totiž hned čtyři) a vynikající zvuk (hi-fi Bang & Olufsen se 16 reproduktory je již v základu, za příplatek můžete mít vrcholnou verzi s 20 reproduktory – ty čtyři navíc jsou po dvou integrovány do opěrek hlav řidiče a spolujezdce, kde našeptávají navigační pokyny nebo hlas telefonního hovoru přímo do ouška, takže neruší zbytek posádky poslouchající hudbu).
Co se pohonu týče, zpočátku bude na výběr pouze ze dvou variant: 204koňového turbodieselu 2,0 TDI a benzinového šestiválce 3,0 TFSI s výkonem 367 koní. Oba motory jsou vybaveny superúspornou 48V mHEV plus technikou a spojené s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Brzy ale dorazí také oblíbený naftový šestiválec a dva plug-in hybridy (299 a 367 koní) s dojezdem kolem 100 km čistě na elektřinu. A protože jsme už řídili kombík, tak víme, že nová A6 jezdí skutečně výborně!
Zatímco pro kombík A6 Avant si můžete běžet už nyní, sedan si zatím můžete pouze předobjednat, první auta vyrobená v továrně v Neckarsulmu dorazí k zákazníkům již v létě.
A ceny? A6 2,0 TDI začíná na částce 1 649 900 Kč, šestiválcovou A6 3,0 TFSI pořídíte za 1 878 900 Kč. V ceně budete mít balíček Tech (obsahující Matrix LED světlomety, 4zónovou klimatizaci, panoramatický kamerový systém a audio B&O) a prodlouženou tovární záruku na 4 roky / 120 000 km.