Článek
Jméno naštěstí ne! Audi vzdalo snahy o zmatení zákazníků i fanoušků v rámci kompletního překopání systému pojmenování modelů, a A6 tak zůstává A6, místo aby se změnila na A7 (A5 však zpátky na A4 už prý přejmenovávat nebudou). A to je dobře, protože tradice tohoto modelu sahá až do roku 1994.
Nejnovější generace označená C9 pokračuje v designovém směru generace předchozí, ale přidává špetku nabroušené agresivity (když takhle ostře vypadá běžná verze, představte si, jak divoká bude chystaná RS6) i aerodynamické uhlazenosti (součinitel odporu 0,25 pro Avant je jen o desetinu horší než u výrazně optimalizované A6 e-tron Avant).

Novou A6 poznáte podle ještě propracovanějších LED světel. Mimořádná aerodynamická účinnost pomáhá snížit spotřebu, ale i hlučnost v interiéru při rychlejší jízdě. A6 je totiž přímo zrozená pro zdolávání dlouhých štrek po autobahnu.
Nová A6 Avant je velikostně prakticky shodná s předchůdcem (se svými 4,99 metru je o 60 mm delší než C8, rozvor je ale stejných 2 927 mm, kufr pojme solidních 503 litrů), přestože stojí na zcela nové PPC platformě (jako A5 nebo Q5). Architektura kabiny je díky tomu prakticky shodná s dříve představenými modely nové vlny (tedy včetně A6 e-tron a Q6 e-tron) - dvojici propojených displejů může na přání doplnit ještě třetí displej pro spolujezdce. V případě A6 ale inženýři Audi ještě víc zapracovali na kvalitě použitých materiálů a dekorů, na odhlučnění i potlačení vibrací, abyste se v interiéru cítili opravdu pohodlně.

Digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 11,9 palce je propojený s 14,5palcovým dotykovým infotainmentem, na přání může spolujezdec před sebou mít ještě další 10,9palcový displej. Anebo si můžete dopřát prémiový 3D audiosystém Bang & Olufsen s reproduktory v opěrkách hlavy.
Se zaměřením na pohodlí s puncem sportovnosti byl naladěn také podvozek, který může mít na přání nejmodernější technické vychytávky jako adaptivní vzduchové tlumiče, aktivní natáčení zadní nápravy (ve spojení s pohonem všech čtyř kol) nebo sportovní diferenciál quattro, sériově dodávané progresivní řízení se zase postará o to, abyste na dálnici mohli nerušeně plout a v zatáčkách si neumotali z rukou vánočku.
Kromě oblíbeného turbodieselu 2,0 TDI (204 k) můžete mít pod kapotou také mocný benzinový šestiválec 3,0 TFSI (367 k), obě jednotky (na českém trhu pouze s pohonem všech kol quattro) si k vyšší úspornosti pomáhají mild-hybridním dopingem - 48V jednotka umí krátkodobě vygenerovat až 18 kW a 230 Nm, kterými může vypomáhat spalováku při ostřejší akceleraci nebo přímo pohánět kola při plachtění ustálenou rychlostí či pomalejších rozjezdech. Časem nabídku rozšíří další pohonné jednotky včetně plug-in hybridů. A právě plug-in hybrid s výkonem kolem 700 koní bude mít nejspíš pod kapotou nová RS6, na tu si však ještě počkáme…
Novou A6 Avant však můžete objednávat už nyní, přičemž 2,0 TDI quattro (150 kW) začíná na částce 1 719 900 Kč a za 3,0 TFSI quattro (270 kW) dáte minimálně 1 948 900 Kč, součástí sériové výbavy je přitom paket Tech (360° kamerový systém, čtyřzónová klimatizace, přední LED Matrix světlomety a zadní LED pro světla) a prodloužená tovární záruka 4 roky / 120 000 km.