Článek
Nejen dobří holubi se vracejí, hlásali jsme před dvěma lety v rámci testu podruhé omlazeného (2019) ASX, které přineslo například přepracovanou příď, diodové lampy a hlavně klasický atmosférický benzinový dvoulitrový čtyřválec bez přímého vstřiku paliva nebo filtru pevných částic. Tehdy jsme vám říkali – berte, dokud jsou. No a nyní už nejsou.
Výroba nejen v Česku poměrně oblíbeného SUV skončila koncem loňského roku a prakticky všechny vozy objednané na tuzemské sklady už mají své majitele. Z toho důvodu už na webu českého zastoupení Mitsubishi Motors nenajdete modelový ceník či konfigurátor. Odolného parťáka s možností pohonu 4×4 tak hledejte v ojetinách, třeba na Sauto.cz.
Chystaný nástupce, jehož příchod se plánuje na rok 2023, totiž možná bude jeden ze dvou dříve ohlášených nových modelů, které vzniknou přestrojením vozů od sesterského Renaultu. Konkrétně se spekuluje o Cliu a Capturu.
Co by to znamenalo, kdyby nové ASX bylo Capturem? Tak prvně by se zmenšilo, jelikož „rencek“ spadá do kategorie SUV-B, zatímco současné ASX bydlí o třídu výše (SUV-C).
Dále by model mohl převzít pohonné portfolio, a tudíž by dostal moderní zážehové přeplňované přímovstřikové motory (999 cm3, 1333 cm3), jeden nepřímovstřikový turbovaný tříválec 999 cm3 na benzin/plyn (LPG) a dva hybridy, z toho jeden typu plug-in. Nakonec by chystané ASX přišlo o povedený pohon 4×4 a o určitou jednoduchost.
Zajisté by také něco získalo, například moderní technologie, pokročilý infosystém a širší možnosti výbavy. Otázkou zůstává, jestli o to cílová klientela bude stát a zdali se ASX druhé generace skutečně vydá cestou přestrojeného kabátku Capturu anebo rovnou skočí na vlnu 100% elektromobility.
Pokud půjde o rebrandový renault, třeba to dopadne jako v případě BRZ/GT86 od automobilek Subaru a Toyota, kdy v Česku praktický každý sáhl po sporťáku se souhvězdím v logu, zatímco o zadokolku s emblémy elipsovitého téčka Češi nejevili zájem. Takže uvidíme, jsme na kroky Mitsubishi skutečně zvědaví.