Hlavní obsah

Aston Martin vrací do hry Vanquish a budete ho chtít! Už jen kvůli jeho supermocnému dvanáctiválci

Foto: Aston Martin

Zapomeňte na slavnou kolii Lassie, vrátil se někdo mnohem lepší! Aston Martin totiž představil nový Vanquish a udělal z něj ten nejvýkonnější sériový model, jaký kdy vznikl. Zamilovat si jej bude velmi snadné, už jen proto, že není na baterku, ale má poctivý přeplňovaný dvanáctiválec!

Článek

Přestože karoserii nového modelu Aston Martin žádný nápis Vanquish nezdobí, je podle jejího tvaru nanejvýš jasné, kdo se vrátil (a také podle oficiálního názvu vozu). Dlouhá kapota inspirovaná monopostem F1, dlouhý rozvor, zkrátka grand tourer jako vyšitý.

Kvůli potřebě chlazení má nový Vanquish s vypůjčenými předními světly z modelu Vantage hodně širokou čelní masku a specificky tvarované boční větrací otvory. Zadní část je useknutá, vyvedená ve stylu kachního ocasu a nabízí pohled na stylová vertikální zadní světla, brutální koncovky výfuku a difuzor podporující aerodynamiku.

Kované ráfky a karbon-keramické brzdy pomáhají snížit neodpruženou hmotnost (pomáhá k lepší stabilitě), zatímco pneumatiky s kódem AML na bočnici naznačují, že byly vyvinuty právě pro Vanquish.

K tomu si přidejte elektronicky řízený diferenciál, sportovní adaptivní tlumiče Bilstein, tuhou karoserii, nastavitelnou stabilizaci podvozku a suchou hmotnost bez provozních náplní 1 774 kg.

Foto: Aston Martin

Nový Vanquish je úchvatný i zezadu. Koukněte na ta světla, koncovky, kachní ocas…

V interiéru se můžete těšit na dvě sedadla, záplavu karbonu, úložné brašny, digitální přístrojový štít a centrální dotykovou obrazovku, pod níž najdete poutavý soubor fyzických ovladačů. Panoramatická skleněná střecha vozu sice nemá roletku, ale je tónovaná tak, aby do kabiny nepustila až 94 % slunečních paprsků.

Ke střeše se ještě váže zajímavost. Původně měla být stmívatelná, ale nikdo z dodavatelů nedokázal tónování zhotovit podle požadavků automobilky. Ačkoli pokud vám sklo nad hlavou nevoní, můžete sáhnout po karbonu a ušetřit nějakou tu hmotnost.

Foto: Aston Martin

Střechu můžete mít buď skleněnou, anebo karbonovou.

Všechna řidičská nastavení a ušetřená kila totiž naplno využijete tehdy, až naplno rozezpíváte vpředu zastavěný přeplňovaný 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec naladěný na výkon 835 koní a točivý moment 1 000 Nm posílaný skrze osmirychlostní automat na zadek.

Navíc se automobilka chlubí tím, že použitá turbodmychadla jistou konstrukční vychytávkou umí udržet přeplňovací tlak, což při sešlápnutí plynu značně omezí takzvaný turboefekt (tedy prodlevu mezi tím, kdy řidič šlápne na plyn a kdy začne pociťovat výraznější akceleraci).

Výsledkem toho všeho je zrychlení z nuly na sto za 3,3 sekundy a maximálka přes 340 km/h. To dělá z modelu Vanquish nejrychlejší sériový Aston všech dob. Rychleji už umí jet vesměs jen kusové specialitky typu Victor a Valkyrie.

Každopádně nový Aston Martin Vanquish není úplně pro každého. Ne snad kvůli ceně, která jistě bude šílená, ale hlavně proto, že produkce nepřekročí tisíc kusů ročně. Důvod je prostý – zachování exkluzivity modelu.

První zákazníci se svých vozů dočkají do konce tohoto roku, pokud se tedy rozhodnou pro Aston a nenechají se zlákat jiný „gétéčky“ typu Ferrari 12 Cilindri či plug-in hybridním Bentley Continental GT. Anebo pokud Aston Martin reálně nezkrachuje

Související témata:
Aston Martin Vanquish
Načítám