Hlavní obsah

Nahoře bez a pekelně rychle: Aston Martin představuje otevřenou raketu Vanquish Volante s mocným V12

Foto: Aston Martin

Pamatujete si, jak vypadá raketa? Trubková věc s motory dole? Co vás nemá, tohle je teprve ta pravá raketa, navíc nahoře bez a s mocným dvanáctiválcem vpředu! V automobilce Aston Martin se pořádně odvázali a postavili nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky s otevřenou střechou. Přivítejte Vanquish Volante!

Článek

Britská automobilka Aston Martin slaví 60. výročí svého slavného označení Volante (provedení se stahovací střechou) a k narozeninám světu naděluje model Vanquish Volante, který má vpředu mocný 5,2litrový, dvojitě přeplňovaný zážehový dvanáctiválec o výkonu 835 koní a síle 1 000 Nm.

Pohonný agregát vystřelí tenhle 1,9 tuny vážící roadster z nuly na sto za 3,4 sekundy, přičemž ručička tachometru se zastaví na úctyhodných 345 km/h. Na otevřené auto vskutku impozantní čísla, navíc bez podpory elektromotorů.

Foto: Aston Martin

Držte si tupé, otevřený Vanquish jede až 345 km/h!

Osmirychlostní automatická převodovka z dílen ZF umístěná u zadní nápravy spolupracuje s elektronicky řízeným diferenciálem, přičemž celé koňské stádo posílané na zadní kola pomáhá krotit nejnovější generace nastavitelné elektronické stabilizace podvozku.

Cílem konstruktérů totiž bylo poskytnout řidiči vozu dynamiku supersportu, ale zároveň nabídnout lehkou a kultivovanou jízdu, navíc okořeněnou radostí z otevřeného nebe. To vše za cenu nárůstu hmotnosti oproti kupé jen o 95 kg a s na míru naladěným podvozkem.

Foto: Aston Martin

Oproti kupé je roadster těžší jen o 95 kg.

Součástí standardu jsou karbon-keramické brzdové kotouče, které oproti těm ocelovým ušetří na hmotnosti 27 kg a mají delší životnost. Jediné spojnice mezi autem a vozovkou, tedy pneumatiky, byly společností Pirelli vyvinuty speciálně pro modely Vanquish Coupe i Volante, přičemž jsou k dispozici jak letní, tak zimní gumy.

Uslyšíte ho

Designově si roadster s hliníkovo-karbonovou karoserií zachovává elegantní linie hodné vozu typu grand tourer. Jeho svažující se kapota nabídne chladicí průduchy inspirované formulí 1, příď se zase pyšní ikonickou „astoní“ maskou, zatímco záď zakončená zaobleně tvarovanými lampami vystavuje čtveřici agresivních koncovek výfuku z nerezové oceli.

Navíc pro ty, kteří se touží více odvázat, je Vanquish Volante k dispozici s volitelným výfukovým systémem Titanium. Ten je ještě hlasitější a o 10,5 kg lehčí.

Foto: Aston Martin

Uslyšíte ho, zvlášť s příplatkovým titanovým výfukem.

Zajímavostí dále je, že přední LED lampy využívající technologii Matrix mají nový světelný podpis a nápis Aston Martin na vnitřní straně. Boční lištu na blatnících zase zdobí nápis V12, to aby všichni věděli (kdyby to snad neslyšeli), že nejezdíte s litrovým tříválcem.

K otevření lehké střechy je zapotřebí 14 sekund, k zavření 16 sekund. Každý z procesů můžete dělat do rychlosti 31 km/h, a to buď spínačem na středové konzole nebo při stání nejdále dva metry od vozu i tlačítkem na klíčku.

Foto: Aston Martin

Přední LED světla sází na neoslňující Matrix techniku.

Uspořádání interiéru věrně kopíruje uzavřený Vanquish, proto palubní deska nabídne kombinaci digitálních displejů (budíky, infosystém) a fyzických tlačítek, to vše zabaleno do hávu luxusu a řemeslného zpracování.

Ve standardu vám roadster zahraje pěkně od podlahy, protože přijíždí vybavený prémiovým hi-fi s 15 reproduktory a dvojitým zesilovačem od Bowers & Wilkins. Oceníte i nastavitelná sportovní sedadla, na přání zaměnitelná za karbonová.

Foto: Aston Martin

Luxusní interiér, prémiové audio a tisíce možností individualizace.

Kromě zadních úložných prostor navržených pro sadu kožených zavazadel má vůz ještě skromný kufr o objemu 219 litrů s nataženou střechou, nebo 187 litrů, pokud jedete nahoře bez.

Pochopitelně si jako zákazník můžete poroučet a ladit kombinace barev laků, designů kol či brzdových třmenů, dále koberce, obložení interiéru a asi tisíc dalších možností. Záleží pak už jen na tom, kolik máte peněz.

Cenu automobilka sice nezveřejnila, ovšem víme, že základní kupé stojí bezmála 10 milionů korun, takže roadster bude ještě o něco dražší. Pokud vás otevřená verze zaujala, můžete už nyní naběhnout do oficiálního pražského dealerství britské značky a objednat si svůj Vanquish Volante. Jeho výroba bude spolu s kupé omezena na nejvýše 1 000 kusů ročně. Pokud to zvládnete mezi prvními, dočkáte se svého mazlíka už ve 3. čtvrtletí roku 2025.

Související témata:
Aston Martin Vanquish
Načítám