Hlavní obsah

Aston Martin DBX707 s výkonem 707 koní je nový král SUV

Foto: Aston Martin

Nejrychlejší a nejsilnější. Dva důvody, které jsou pro některé zákazníky tím hlavním důvodem ke koupi

Máte Lamborghini Urus a přijde vám pomalé? Jste znudění vaším Porsche Cayenne Turbo? Máte pocit, že si potřebujete udělat radost, a v Dubaji, na Mauriciu i Maledivách už jste letos byli? Nebo snad jen potřebujete auto pro ženu, aby mohla vozit děti do školky? Konečně jste se dočkali! Nový Aston Martin DBX s výkonem 707 koní je nejsilnější SUV na trhu.

Článek

Po několika špionážních fotkách a oficiálních oznámeních Astonu Martin jsme se konečně dočkali. Nová vlajková loď řady DBX se v den uvedení na trh stane nejvýkonnějším luxusním SUV na světě. Čtyřlitrový osmiválec twin turbo od AMG prošel další tuningovou kúrou specialistů u Astonu Martin, a britská automobilka tak začne svým klientům v druhé polovině roku nabízet vůz s výkonem 707 koní a točivým momentem 900 Nm.

Oslnivé? To si pište! Zákazníci jim budou trhat ruce. Bude mít totiž o celých 155 koní a 200 Nm víc než standardní DBX a bude to silnější auto než 650koňový Urus nebo 635koňový Bentley Bentayga. A je velmi pravděpodobné, že DBX707 zůstane na nějakou chvíli v čele výkonnostního žebříčku, tedy minimálně, než dorazí konkurenční SUV s výkonnými plug-in hybridy.

Jenže výkon samotný je jedna věc a jeho přenesení na silnici druhá. Aston musel přispěchat s novou devítistupňovou převodovkou s mokrou spojkou, která nahrazuje měnič točivého momentu v DBX. V kombinaci s vylepšeným systémem pohonu všech kol a upraveným samosvorným diferenciálem tak tohle luxusní SUV zrychlí na stovku za 3,2 sekundy a rozjede se až na 310 km/h. Díky tomu je DBX707 nejrychlejším modelem v segmentu luxusních SUV, když překonává 306 km/h Bentley Bentayga Speed i 305 km/h Lamborghini Urus.

Je jasné, že ruku v ruce s takovým nárůstem výkonu muselo přijít více změn, a to i na podvozku. DBX707 tak má nově nastavené adaptivní tříkomorové vzduchové odpružení, upravené řízení a překalibrované elektronické systémy. Zlepšila se také brzdná síla díky standardním karbon-keramickým kotoučům o rozměrech 420 mm vpředu a 390 mm (vzadu se šestipístovými brzdovými třmeny). Za příplatek si můžete pořídit i 23palcová kovaná kola, jinak bude vaše nové DBX707 na dvaadvacítkách.

Kromě kol si jistě všimnete větší masky chladiče, výraznějších nasávacích otvorů a agresivnějšího nárazníku. Nejde tady jen o efekt, všechno má svůj účel. V tomto případě jde o vylepšení aerodynamiky a účinnější chlazení motoru, převodovky a brzd. A to samé se týká i zadku auta – za zmínku stojí hlavně působivý difuzor ve stylu F1 vyčnívající ze spodní části nárazníku, do kterého jsou zakomponované i čtyři koncovky výfuku. Ostrý zadní spoiler pak přidává vizuální drama, podobně jako boční prahy. Celý aero kit je vyveden v leskle černé barvě, ale za příplatek ho můžete mít i v karbonu.

V interiéru najdete celou řadu vylepšení včetně chytře udělaného přepínače režimu jízd a vyhrazených tlačítek pro režim odpružení, ESP, režim manuálního řazení a spínač aktivního výfuku, takže už řidič nemusí do menu na dotykové obrazovce, což je zdlouhavé, nepřesné, a hlavně to odvádí pozornost a to je v jakémkoliv autě (bez ohledu na výkon) více než nežádoucí.

Aston Martin nemá v Česku zastoupení, ale s globální homologací pro EU a se servisem v Německu i Rakousku není problém si ho pořídit a alespoň máte jistotu, že ho nebudete potkávat na každém rohu. Cena bude o něco vyšší než u Urusu, měla by tedy překročit 5,2 milionu korun, ale zároveň by neměla překročit (tedy dle zahraničních trhů) cenu Bentaygy Speed (zhruba 5,4 milionu Kč). Takže pokud chcete či potřebujete nejrychlejší a nejsilnější sériově vyráběné SUV na světě, pak už dál hledat nemusíte.

Související témata:
Aston Martin DBX
Načítám