Článek
Sedmá generace luxusního sedanu ponese označení W214. Automobilka ze Stuttgartu podobně jako řada dalších výrobců představuje nové modely takzvaně „zevnitř ven“ – nejprve se tedy seznámíme s interiérem a až poté s exteriérem hotového vozu.
První náhled do kabiny odhalí vliv elektrického sourozence EQE, působí však o něco minimalističtějším dojmem. Povedené je štíhlé a zakřivené provedení výdechů na palubní desce, které z jejích krajů přecházejí plynule do středové části a splývají s hlavním výdechem ve středové části.
Další vliv minimalismu je vidět na středové konzoly. Ovladač některých základních funkcí se přesunul z pozice před loketní opěrkou na středovém tunelu na spodní část středové konzoly v podobě několika analogových tlačítek, což působí jednoduchým a přehledným dojmem.
V horní části palubní desky se ukrývá kamera s fotoaparátem – jde o příplatkovou výbavu v rámci obrazovky Superscreen, která zahrnuje velký displej sahající až do části před spolujezdcem. Kameru lze použít k pořizování selfie nebo provádění konferenčních hovorů – z bezpečnostních důvodů je však aktivní jen tehdy, když vůz stojí.
Novinka průběžně monitoruje pohyb očí řidiče, zda periferně nesledují spolujezdcovu obrazovku – pokud ano, obrazovka se zatemní. Spolujezdci se obraz zobrazuje normálně.
Této funkci u Mercedesu říkají Dual Light Control a je pro ni poměrně dobrý důvod – nová generace rozhraní MBUX totiž zahrnuje nespočet zábavních aplikací jako Angry Birds, TikTok, YouTube nebo internetový prohlížeč Vivaldi. Součástí je i platforma Zync, přes kterou lze streamovat nebo sledovat pořady promítané na oba displeje.
Aktualizace se dočkalo i ambientní osvětlení – to se teď bude přizpůsobovat rytmu dané hudby. Bude tedy „pulzovat“ plynule při poslouchání Nothing Else Matters od kapely Metallica a dynamicky při poslechu Don’t Stop Me Now od Queen. Součástí je audiosystém Burmester se 17 reproduktory.
Automobilka také ve spolupráci s několika velkými hráči na poli technologií vyvinula celý operační systém (MB.OS). Předpokládá se, že zhruba do roku 2025 si najde tento systém cestu do všech nových Mercedesů.
Součástí rozhraní je platforma MMA, díky které lze ovládat všechny funkce vozu od informačně-zábavního systému přes autonomní jízdu, komfortní prvky, jízdní asistenty, až po dobíjení.
Technologický gigant Nvidia pomohl s vývojem MB.OS – konkrétně softwaru, vnitřních dat a umělé inteligence. Součástí vybavení jsou i bezpečnostní senzory a laserové radary (tzv. lidary). Google pak pomohl s vývojem navigace.
Automobilka ve světě zaznamenala rostoucí zájem o hraní her na cestách, a tak nová třída E nabídne možnost vybrat z desítek arkád dostupných přes platformu Antstream. Systém autonomní jízdy vychází z platformy Nvidia Drive, všechny funkce pak podléhají pravidelným aktualizacím na dálku, tedy bez nutnosti navštívit autorizovaný servis.