Hlavní obsah

Američané už objednávají nový Ford Mustang. Že po čtyřválci neštěkne ani pes? Kdepak. Jak byste si jej poskládali vy?

Foto: Ford

Nová generace ikonického Mustangu hlásí na domácím trhu již třináct tisíc objednávek. To je slušný vzorek pro utvoření představy o tom, kterou variantu zákazníci preferují.

Článek

Když se řekne Ford Mustang, většina si jej automaticky spojí s brumláním vidlicového osmiválce. Není se co divit, k charakteru svalnatého kupé (a vlastně i kabrioletu) tento pětilitrový klenot jednoduše patří. A třeba dosluhující generace už u nás s menším motorem v závěru svého životního cyklu ani objednat nešla.

Teď na scénu přichází nový Mustang a doma v USA hlásí prvních třináct tisíc objednávek. Zákazníci mají na výběr mezi 315koňovým čtyřválcem EcoBoost a právě osmiválcem produkujícím 486 koňských sil. Pochopitelně je mezi nimi značný cenový odskok. Čtyřválec startuje na v přepočtu 685 000 Kč, ceník V8 se odráží od hranice 940 000 Kč. Možná i proto není podíl osmiválce tak dominantní, jak bychom všichni předpokládali.

Tak pojďte, rychlý tip, kolik zákazníků sáhne po osmiválci? Chvilka napětí… je to 67 procent. Jasně, většina. Pořád to ale znamená, že zhruba třetina zájemců se spokojí s menším čtyřválcem. Naopak při výběru převodovek je rozdíl podstatně větší. Až zase bude někdo smutnit, že manuální řazení postupně vymírá, připomeňte mu, že dokonce i v novém Mustangu zvolí řadicí páku jen sedmadvacet procent zákazníků. Dlužno dodat, že desetistupňový automat je pro menší motor standardem, manuál můžete mít jen s osmiválcem.

Foto: Ford

Ač kabina nového Mustangu prošla významným osvěžením, tradicionalisté si pořád přijdou na své – je tu poctivá ručka a můžete mít i manuální řazení.

Dvaadvacet procent kupců s objemnější strojovnou si rovnou připlatí za sadu Performance, jejíž součástí jsou 19″ kola z lehkých slitin, brzdová soustava Brembo, samosvorný diferenciál či odolnější odpružení podvozku. Podobná sada je k dispozici také pro čtyřválec, kromě posílených brzd a samosvoru obsahuje třeba i sedačky Recaro.

Modrý ovál se při příležitosti prvních čísel pochlubil i nejžádanějším lakováním karoserie. Hned 17 % kupců sáhlo po černém zbarvení Shadow Black, třináct procent volí bílou Oxford White a zhruba desetina zájemců se nebojí extravagantnějšího pojetí s červenou Rapid Red.

Co nevidět se nový Ford Mustang začne prodávat v České republice, a to výhradně s osmiválcem, vůz bude uveden na trh v závěru roku 2023. Než se objeví oficiální konfigurátor, dejte nám vědět, jaké provedení by bylo nejsympatičtější vám:

Jsem zájemce o nový Ford Mustang a do dealerství přicházím pro...
2.3 EcoBoost s automatem
8 %
5.0 V8 s manuálem
55,4 %
5.0 V8 s automatem
36,6 %
Celkem hlasovalo 1421 čtenářů.
Související témata:
Načítám