Hlavní obsah

Alpine má české ceny! Sporťák vyjde draho, ale pravděpodobně na něm neproděláte

Foto: Alpine

Už před více než měsícem jsme informovali o tom, že se na český trh oficiální cestou dostává Alpine – dceřiná značka Renaultu, zaměřená na závodění a sportovní vozy. Ta nyní otevřela objednávky, zveřejnila ceny a brzy otevře i první showroom v Průhonicích.

Článek

V tuto chvíli se nabídka Alpine sestává z jednoho modelu A110, jenž odkazuje na nejslavnější vůz značky a je k dispozici ve třech variantách. Základní A110 bez dalších přídomků vychází na nejnižší částku 1 490 000 korun a jde o standardní model s nižším výkonem a bez specifického zaměření. Cestovní A110 GT s vyšším výkonem, zaměřením na cestování a každodenní použitelnost stojí 1 740 000 korun a vrcholný sportovně orientovaný model A110 S stojí 1 815 000 korun.

Chcete si přečíst o historii Alpine? U příležitosti nedožité stovky jejího zakladatele Jeana Rédélého se rozepsal Tomáš Hyan.

Ceny to samozřejmě nejsou nízké, navíc se bavíme o velmi úzce zaměřeném kompaktním sporťáku, u nějž nemůže být moc řeč o praktičnosti. Ani tak bych se ale o svou investici příliš nebál. A110 je sice první novodobou Alpine, co se u nás bude oficiálně prodávat, zároveň je však poslední benzinovou…

Foto: Jakub Deml

Hřmící strojovnu pod zadní kapotou Alpine neuvidíme dlouho. A110 se stává prvním a zároveň posledním spalovacím modelem značky po její reinkarnaci

Už v nadcházejících letech se začnou objevovat elektrické modely značky, konkrétně crossover a dva sporťáky. Definitivní přechod Alpine ze spalovacích aut na elektrická se má pak odehrát v roce 2026. Skálopevně věřím, že i elektrická auta budou na řízení velká zábava a potěšení z nich se nikam nevytratí, na druhou stranu to současnou A110 staví do role potenciální budoucí klasiky. Dovolím si skromně odhadnout, že cena vozu na sekundárním trhu nezažije žádný velký propad (u nového auta jen v řádu procent) a relativně brzy začne růst.

Auto jako takové

Ještě než benzinové motory dokonce i ze sportovních aut zcela vymizí, pojďme si říci více o tom, co za své peníze dostanete nyní.

Opravdu velmi kompaktní auto, jež má pouze necelé 4,2 metry na délku, 1,8 metru na šířku a na výšku měří 1,25 metru, je postaveno z větší části z hliníku. Konkrétně se Alpine chlubí tím, že celý základní skelet karoserie je z 96 % hliník. I díky tomu se bavíme o příjemně nízké pohotovostní hmotnosti, která u základního modelu činí 1 102 kilogramů. Rozložení mezi přední a zadní nápravu je potom 44/56.

Foto: Alpine

Na horských silnicích je lehkonohý sporťák jako doma. Koneckonců podle alpských silnic je i celá značka pojmenovaná

Motor je za útlou dvoumístnou kabinou a jde o přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,8 litru z dílen Renaultu, spojený s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Pro základní provedení má motor 252 koní a 320 Nm, pro verze GT a S je k dispozici rovnou 300 koní a 340 Nm. Slabší verze zrychluje z nuly na sto za 4,5 sekundy, těm silnějším stačí 4,2. Všechna auta pak jedou elektronicky omezených 250 km/h, výjimkou je jenom sportovní A110 S vybavená příplatkovým Aero packetem – ten zvedá maximálku na 275.

Varianty se mezi sebou nicméně liší pouze v nuancích. K dispozici jsou různé kombinace disků a pneumatik a liší se taky interiéry. Zatímco A110 GT má sportovní sedadla v kůži a lze si připlatit za audiosystém Focal Premium, A110 S stojí na tvrdším podvozku, může mít aerodynamický paket, karbonová sedadla s mikrovláknem a standardně obuté semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2. Spíš než o samostatně orientované modely jde tedy o detailní doladění auta na míru zákazníkovi.

Související témata:
Načítám