Hlavní obsah

Alpine vstupuje do nové éry: Výrazný hot hatch na silnici nepřehlédnete. Jedno jeho tlačítko by chtěl snad každý

Foto: Alpine

Automobilka Alpine představila auto, které popisuje jako hot hatch pro elektrickou éru. A290 vychází z nového Renaultu 5, ale je samozřejmě podstatně sportovnější.

Článek

Začněme rozměry, abychom si malou elektrickou novinku mohli zařadit do nějaké škatulky. Na platformě AmpR Small stojící vůz má na délku 3 990 mm, široký je 1 820 mm a vysoký 1 520 mm. Rozvor činí 2 530 mm.

Design pochopitelně navazuje na zmíněný Renault 5, díky širšímu postoji, sportovním doplňkům a mnoha specifickým detailům však A290 působí výrazně agresivněji. Zajímavě vypadají například světla, široké boky nebo 19palcová kola. Konečný vzhled ovlivnila také snaha o co nejefektivnější aerodynamiku.

V interiéru najdeme sportovní volant s hliníkovými ovladači inspirovanými světem formule 1, sportovní sedadla, pro Alpine charakteristické ovládání převodovky (reduktoru) s tlačítky nebo 10,1palcový displej infotainmentu a 10,25palcový digitální přístrojový panel. Automobilka vyzdvihuje použití recyklovaných a udržitelných materiálů.

Foto: Alpine

Elektrický hot hatch je pětimístný, zavazadelník má objem od 300 do 326 litrů.

O pohon se stará elektromotor uložený pod přední kapotou, který roztáčí kola přední nápravy. K mání budou dvě verze: pro varianty A290 GT a A290 GT Premium o výkonu 130 kW a točivém momentu 285 Nm, pro provedení GT Performance a GTS se 160 kW a 300 Nm.

Přítomnost elektrického pohonu a především baterie mezi nápravami výrobci umožnila vcelku výhodné rozložení hmotnosti v poměru 57 : 43 mezi přední a zadní nápravu. A protože hot hatch váží na elektromobil přijatelných 1 479 kilogramů, nemuseli prý podvozkáři jít do extrému, aby udrželi pod kontrolou pohyby karoserie. Jinými slovy, vůz by neměl být příliš tuhý. Uvidíme.

Foto: Alpine

Baterie má vždy kapacitu 52 kWh, Alpine slibuje dojezd až 380 kilometrů. A290 dále nabídne až 100kW nabíjení, díky čemuž se z 15 na 80 procent dobije za 30 minut.

Alpine A290 každopádně dostala víceprvkovou zadní nápravu a tlumiče s hydraulickými dorazy. O deceleraci se starají brzdy Brembo - vpředu se čtyřpístkovými třmeny.

Slabší verze akcelerují z klidu na stovku za 7,4 sekundy, výkonnější pak za 6,4 s. Maximální rychlost činí 160, respektive 170 km/h. V souvislosti s dynamikou Alpine zmiňuje také důraz na optimální trakci předních kol nejen při práci s plynem.

Zajímavá je také poznámka o funkci Overtake, která se aktivuje červeným tlačítkem na volantu a jak už název napovídá, má usnadnit předjíždění. Po jeho stisku (případně po zadupnutí akcelerátoru až k podlaze) elektromotor na chvíli doručí dokonce 220 koní.

Zájemce o nový elektrický hot hatch by mohla zaujmout i informace o úvodní limitce Première Edition omezené na 1 955 exemplářů. Ceny zatím neznáme.

Související témata:
Alpine A290
Načítám