Článek
Začněme rozměry, abychom si malou elektrickou novinku mohli zařadit do nějaké škatulky. Na platformě AmpR Small stojící vůz má na délku 3 990 mm, široký je 1 820 mm a vysoký 1 520 mm. Rozvor činí 2 530 mm.
Design pochopitelně navazuje na zmíněný Renault 5, díky širšímu postoji, sportovním doplňkům a mnoha specifickým detailům však A290 působí výrazně agresivněji. Zajímavě vypadají například světla, široké boky nebo 19palcová kola. Konečný vzhled ovlivnila také snaha o co nejefektivnější aerodynamiku.
V interiéru najdeme sportovní volant s hliníkovými ovladači inspirovanými světem formule 1, sportovní sedadla, pro Alpine charakteristické ovládání převodovky (reduktoru) s tlačítky nebo 10,1palcový displej infotainmentu a 10,25palcový digitální přístrojový panel. Automobilka vyzdvihuje použití recyklovaných a udržitelných materiálů.

Elektrický hot hatch je pětimístný, zavazadelník má objem od 300 do 326 litrů.
O pohon se stará elektromotor uložený pod přední kapotou, který roztáčí kola přední nápravy. K mání budou dvě verze: pro varianty A290 GT a A290 GT Premium o výkonu 130 kW a točivém momentu 285 Nm, pro provedení GT Performance a GTS se 160 kW a 300 Nm.
Přítomnost elektrického pohonu a především baterie mezi nápravami výrobci umožnila vcelku výhodné rozložení hmotnosti v poměru 57 : 43 mezi přední a zadní nápravu. A protože hot hatch váží na elektromobil přijatelných 1 479 kilogramů, nemuseli prý podvozkáři jít do extrému, aby udrželi pod kontrolou pohyby karoserie. Jinými slovy, vůz by neměl být příliš tuhý. Uvidíme.

Baterie má vždy kapacitu 52 kWh, Alpine slibuje dojezd až 380 kilometrů. A290 dále nabídne až 100kW nabíjení, díky čemuž se z 15 na 80 procent dobije za 30 minut.
Alpine A290 každopádně dostala víceprvkovou zadní nápravu a tlumiče s hydraulickými dorazy. O deceleraci se starají brzdy Brembo - vpředu se čtyřpístkovými třmeny.
Slabší verze akcelerují z klidu na stovku za 7,4 sekundy, výkonnější pak za 6,4 s. Maximální rychlost činí 160, respektive 170 km/h. V souvislosti s dynamikou Alpine zmiňuje také důraz na optimální trakci předních kol nejen při práci s plynem.
Zajímavá je také poznámka o funkci Overtake, která se aktivuje červeným tlačítkem na volantu a jak už název napovídá, má usnadnit předjíždění. Po jeho stisku (případně po zadupnutí akcelerátoru až k podlaze) elektromotor na chvíli doručí dokonce 220 koní.
Zájemce o nový elektrický hot hatch by mohla zaujmout i informace o úvodní limitce Première Edition omezené na 1 955 exemplářů. Ceny zatím neznáme.