Článek
Jak víte, Alpina se před nedávnem integrovala do oficiálních struktur automobilky BMW. Proud jejích novinek ovšem zatím neustává, naopak. Nejnovějším počinem je provedení nazvané B4 Gran Coupe. Svými parametry základní modely M3 a M4 dokonce překonává (vyjma M4 verze Competition, jenž nabízí dokonce 510 koní).
Pod kapotou Alpina B4 Gran Coupe je řadový šestiválec o objemu tři litry přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Stejný jako v M3 a M4. V tomto případě ale má výkon 495 koní (základní M3 a M4 mají 480 k) a masivních 730 newtonmetrů točivého momentu. Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola díky osmistupňové samočinné převodovce.
Zrychlení na stovku? Pouhých 3,7 sekundy, což deklasuje i M3 Competition. Nejvyšší rychlost pak o jednu jednotku překonává hodnotu 300 km/h. Spotřebu paliva automobilka z Buchloe neudává, ale třeba M3 Competition má v tabulce u kombinované spotřeby uvedenu hodnotu 10 l na sto ujetých kilometrů. Takže tak nějak podobně to čekáme i u B4.
Stran vnějšího designu tu máme „alpiňáckou“ klasiku v podobě dvacetipalcových kol s ikonickým vícepaprskovým designem. Jedno kolo váží jenom 12 kilogramů, což účinně snižuje neodpruženou hmotnost. Specificky je pak naladěn podvozek, podle vyjádření firmy jde o typické nastavení ideálně propojující komfort a sportovnost.
Decentní úpravy objevíte také v případě předního a zadního spoileru (vepředu nesmí chybět typický nápis ALPINA). Vzadu pak jsou čtyři koncovky výfuku, výfuková soustava je přepracovaná. Obří ledvinky z přední masky nezmizely, ale to se dalo čekat.
Uvnitř pak čeká špičkové hnědé čalounění s vyraženým logem a plaketka s pořadovým číslem. Přístrojový štít je už digitální, ale podsvícen je další klasickou barvou Alpiny, modrou. V Německu začíná B4 Gran Coupé v přepočtu na částce 2,2 milionu korun.